جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مساجد سنگاپور تمرین ضدتروریستی برگزار می کنند

حوزه/ در مانور تمرینی روز گذشته که در مسجد مهاجرین سنگاپور برگزار شد، شورای دینی اسلامی با همکاری پلیس و داوطلبان شرکت داشتند. این دومین بار  در هفته جاری  است که چنین تمریناتی در سنگاپور برگزار می‌گردد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از straitstimes، مرکز اسلامی سنگاپور  روز چهارشنبه (۲۷ نوامبر) تمرین ضد تروریستی برگزار کرد. این دومین بار در هفته جاری است که چنین تمریناتی در مراکز اسلامی سنگاپور برگزار می گردد تا مسلمانان را برای حملات احتمالی تروریستی در مساجد آماده سازد.

روز یکشنبه یک تمرین مشابه در مسجد سلطان در کامپیونگ گلام برگزار شد.

شورای دینی اسلامی سنگاپور (مویس) در بیانیه ای گفت: هر دو مانور تمرینی شامل حملات تروریستی شبیه سازی شده برای آزمایش آمادگی نهادهای مذهبی هستند.

در حدود ۴۰ نفر از اعضای کارمندان مویس، داوطلبان و افسران پلیس در هر دو تمرین شرکت داشتند. پس از شنیدن شلیک اسلحه، اعضای ستاد شرکت کننده در این تمرین هر کدام در محلی مخفی شده یا به اشکال مختلف سعی در نجات جان خود داشتند.

مسجد مهاجرین، مویس و پلیس به طور مشترک میزبان این تمرین ضدتروریستی بودند. در مسجد سلطان نیز پلیس و نیروهای دفاعی مدنی سنگاپور تمرین روز یکشنبه را برگزار کرده بودند.

سازمان مویس در بیانیه ای اظهار داشت: تا حد ممکن سعی کردیم یک سناریوی واقعی را تمرین کنیم، ضمن اینکه احترام و حفظ حرمت نمازخانه و مسجد مورد توجه قرار گرفت.

این سازمان افزود:  اقدامات لازم جهت حفظ وضعیت و پاکیزگی سالن های نماز پس از اتمام تمرینات انجام شده است.

هر دو تمرین بخشی از یک سری تمرینات ضد تروریستی هستند که در مکان های مختلف برگزار می شوند. به عنوان مثال ، یکی از آنها در تاریخ ۱۷ می در لابی فرودگاه تاج پلازا چنگی برگزار شد و دیگری در ۲۳ ژوئیه در رپابلیک پلی تکنیک برگزار گردید.

با حملات اخیر به اماکن عبادی و مؤسسات مذهبی در سایر نقاط جهان ، تمرین روز یکشنبه در مسجد سلطان با هدف اطمینان از اثربخشی برنامه های موجود این مسجد برای مقابله با حمله تروریستی ، پلیس ، نیروهای مردمی و مسجد سلطان انجام شد.

در مارس امسال دو تیراندازی مسجدی در کرایست چرچ  نیوزیلند رخ داد که در آن دست کم ۵۱ نفر کشته و ده ها تن زخمی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha