پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر گفت: مسجد در جغرافیای اسلامی، محور است و کانون های فرهنگی هنری مساجد نمایی زیبا از برنامه های اسلامی می‌باشند که هم فرهنگی بوده و هم در قالب هنر به مخاطب ارائه می گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، امروز در نشست با اعضای شورای فهما استان اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یک ظرفیت و فرصت فوق‌العاده مهم جهت معماری شخصیت جامعه به‌خصوص سنی نونهالان و نوجوانان می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: با برنامه‌ریزی طراحی ویژه‌برنامه‌های فرهنگی و نظارت و همچنین با تأمین منابع مورد نیاز وجود نیروهای انسانی می‌تواند تحولی بزرگ در حوزه فرهنگی در سطح جامعه صورت گیرد.

وی با تأکید بر این‌که جوانان آینده‌سازان میهن اسلامی ایران هستند، ادامه داد: اگر به قشر جوان جامعه توجه نشود و با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده برای پرورش نسل جوان در تراز اسلامی فعالیتی صورت نگیرد کشور در آینده دچار مشکل خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفایی بوشهری گفت: دشمنان تمام توجه خود را به حوزه جوانان کشورهای اسلامی بخصوص جمهوری اسلامی ایران معطوف کرده‌اند و با ظرفیت‌های تخریبی خود جهت ضربه زدن به جوانان جامعه اسلامی در تلاش‌اند.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: مسجد در جغرافیای اسلامی محور بوده و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نمایی زیبا از برنامه‌های اسلامی هستند که هم فرهنگی بوده و هم در قالب هنر مخاطب ارائه می‌گردند؛ به همین دلیل فعالیت‌های کانون‌های مساجد مؤثرتر است و موردپذیرش مخاطبان نیز به خوبی واقع می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگی و دینی باید فرا دستگاهی تفکر و جهادی عمل شود، تصریح کرد: اگر پروژه جذب جوانان به مسجد و تربیت جوان در تراز اسلام به خوبی صورت گیرد کاری بزرگ برای اصلاح جهان صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر توسعه جغرافیایی فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و افزود:  کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعالیت‌های خود را تنها محدود به فضای جغرافیایی مسجد نکنند! بلکه با محوریت قرار دادن مسجد فعالیت‌های خود را گسترش داده و برای جذب جوانان فعالیت‌های و برنامه‌های خود را به میان آن‌ها ببرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفایی بوشهری با بیان اینکه خدمت به مردم به‌ویژه در حوزه فرهنگی خدمات اجتماعی سیاسی تربیت جامعه و ساخت و تربیت انسان طراز اسلامی نیازمند همگرایی و همپوشانی است ادامه داد: تشکیل شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اقدامی مؤثر در این راستا بوده و باید وظایف اعضاء این شورا تعریف شود و همه در راستای رسیدن به اهداف تعریف‌شده تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه صراط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صراط رسیدن انسان به طراز اسلامی است، تصریح کرد: در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جهت جذب جوانان و پرورش انسان طراز اسلامی اقدامات خوبی انجام‌گرفته اما هنوز با جایگاه اصلی فاصله دارد که این مهم نیازمند تلاش همگان است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha