پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ثبت ۴۸ وقف جدید در استان کرمانشاه

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۴۸ وقف جدید در کرمانشاه به ثبت رسیده که ۲۴ مورد آن انتفاعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، اظهار داشت: نهادینه شدن فرهنگ وقف از اهداف اصلی اوقاف بوده که تبلیغ و ترویج این مهم زمینه ثبت موقوفات جدید متناسب با نیازهای روز جامعه را فراهم‌ می‌آورد.

وی با بیان اینکه وصول اجور معوقه باعث حمایت هرچه بیشتر این اداره کل از جامعه هدف خواهد بود، افزود: اجور معوقه موقوفات بالغ‌بر ۳ میلیارد تومان است که در صورت وصول آن تماماً صرف اجرای نیت واقفین خیراندیش می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به تعداد رقبات موقوفات استان داشت و افزود: موقوفات استان کرمانشاه ۵۲ هزار و ۴۲۳ رقبه دارند که کاربری بیشتر آنها مسکونی است.

حجت‌الاسلام صالحی گفت: موقوفه آیت‌الله کرکوکی با بیش از ۲۲ هزار رقبه بزرگ‌ترین موقوفه استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه موقوفات قرآنی خوبی دارد، گفت: این استان همچنین موقوفات خوبی در حوزه عزاداری سیدالشهدا(ع) دارد که این نشان از اهتمام واقفان این استان به موضوعات دینی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ‌ضرورت ترغیب و تشویق واقفان جدید به وقف کردن، گفت: باید علاوه بر تلاش در جهت سمت‌وسو دادن خیرین به‌سوی وقف کردن، آنها را با نیازهای روز جامعه آشنا کرده تا شاهد وقف‌های با نیات متناسب با نیازهای روز باشیم.

وی در پایان گفت: در حال حاضر به وقف کردن پیرامون موضوعاتی مثل کمک به ازدواج جوانان، ساخت مسکن برای افراد بی‌بضاعت و... نیاز است.

لازم به ذکر است در استان کرمانشاه بیش از دو هزار موقوفه وجود دارد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha