جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  مهدوی راد

حوزه/ استاد دانشگاه تهران گفت: در آثار شهید نور الله شوشتری دفاع از مبانی دینی، الهی و ولایت است و در عین حال ایشان از برترین متکلمان دینی بوده و برای ترویج مبانی شیعه جان خودش را فدا کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین  محمد علی مهدوی راد پیش از ظهر امروز در نشست علمی مروری بر اندیشه میراث قرآنی شهید نور الله شوشتری که در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در قم برگزار شد، با بیان این که امام معصوم(ع) فرمودند« علما مرزداران شیعه هستند و همه راه های جهل زدایی را می بندند»، گفت: قاضی نورالله،  مصداق بارز مرزبانی اسلام است.

این پژوهشگر افزود: مرزبانی چند مؤلفه دارد که از جمله آن اخلاص است و اگر کار برای خدا نباشد، از بین خواهد رفت.

استاد دانشگاه تهران اظهار داشت: شناخت جریانها، حساسیت، با هوش بودن و مسلح بودن به انواع علوم  از ویژگی های او بود  و در همه این موارد در قله وجود دارد و همه این ویژگی ها را در خود تجلی داد.

وی بیان داشت:  20 اثر ایشان دفاع از مبانی دینی، ارزشی الهی و ولایت است و ایشان از برترین متکلمان دینی است و برای ترویج مبانی شیعه جان خودش را فدا کرد و تلاش کرده که مبانی شیعه را نشر وگسترش دهد و به همه بگوید شیعه در طول تاریخ بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی راد گفت: در کتاب مجالس المومنین، آن شهید به  خوبی از مبانی شیعه دفاع و اهداف شیعه را بیان می کند. در این کتاب مباحثی مانند سرزمین های شیعه، دوره صفوی، بلاد شیعه و... از ایشان نقل شده است.

این پژوهشگر افزود: این کتاب شهید نشان دهنده مرزبانی ایشان از مذهب شیعه است.

این محقق اظهار داشت: ایشان جامع الاطراف درعلوم بود و به هر بحث و موضوعی اشاره  کرده، نشان از تسلط شان است. اگرکسی این کتاب را به دقت بخواند با تاریخ شیعی از زمان صحابه به بعد آشنا می شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha