جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سرمست استاندار قم

حوزه/ استاندار قم بر اهمیت گردش آزاد اطلاعات به خصوص برای اصحاب رسانه تاکید و آن را مشروط به رعایت مصالح عالیه نظام دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه بهرام سرمست، امروز در آیین اختتامیه دومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری قم در سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ذکر این مطلب که رسانه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند، گفت: ولی متاسفانه این جایگاه به‌درستی برای مدیران استان تبیین نشده است.

وی افزود: مدیران در مقابل اصحاب رسانه باید پاسخگو باشند و در این راستا شورای روابط عمومی ادارات قم ایجاد و بر پاسخگویی به رسانه‌ها تاکید شده است؛ زیرا امروز در عصر انقلاب ارتباطات به سر می بریم و اطلاع‌رسانی صحیح اهمیت بسیار زیادی دارد.

استاندار قم تصریح کرد: بازنگری جایگاه مطبوعات و رسانه‌های قم از جمله نکات مهم در این عرصه است؛ زیرا قم علاوه بر بُعد ملی، دارای بعد بین‌المللی است که انتشار گسترده اخبار قم در رسانه‌های ملی و بین‌المللی موید این موضوع است؛ در همین رابطه رسالت اصحاب رسانه قم بسیار سنگین است.

سرمست با ذکر این مطلب که دشمنان انقلاب اسلامی، برای مخدوش کردن حیثیت نظام سیاسی کشور بسیج شده‌اند، گفت: در این شرایط همه باید به‌صورت یکپارچه در مقابل جنگ رسانه‌ای دشمن فعالانه ایفای نقش کنند؛ نباید اجازه داد تا برخی مسائل حاشیه‌ای و روزنامه‌نگاری موجب خدشه‌دار شدن فضای سیاسی کشور شود زیرا این موضوع خلاف مصالح کلی نظام است.

وی با ذکر این مطلب که این سخنان به معنی جلوگیری از گردش آزاد اطلاعات و محدود کردن رسانه ها نیست، بیان کرد: مدیریت استان به گردش آزاد اطلاعات اعتقاد دارد و اصحاب رسانه قم، همواره به کمک مسئولان استان آمده‌اند و در این مسیر تعامل و همراهی خوبی با مسئولان داشته‌اند؛ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم باید پاسخگوی مطالبات خبرنگاران استان باشد.

سرمست با ذکر این مطلب که استانداری قم حامی تلاش‌های مجدانه اهالی رسانه استان است، گفت: آرامش، اعتدال و امنیت برای توسعه، رونق تولید و جذب سرمایه‌گذار به قم ازجمله اولویت‌های مهم استان است تا ضمن حفظ شان قم، این استان را به تراز واقعی خود ارتقا دهیم.

وی عنوان کرد: قم استانی پیشتاز در امنیت است،در بحران‌هایی که استان‌های دیگر مبتلابه آن بودند، گرفتار نشد که این موجب شد تا قم به استانی زبانزد در کشور تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha