جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه رمز موفقیت انبیای خدا محبت به مردم بود گفت: اگر بناست از رسول خدا تبعیت کنیم رمزش این است که مردم را دوست بداریم و به مردم محبت کنیم؛ اگر مردم را دوست بداریم خداوند جبران خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین ربانی امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی تبلیغ بالینی ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است که برکات بسیاری در دفاع مقدس و عرصه‌های دیگر داشته است ولی آن‌طور که باید، قدر آن را نمی‌دانیم.

وی بیان کرد: به عزیزانی که بحث تبلیغ بالینی را شروع کرده‌اند تبریک می‌گویم؛ خداوند به آنها توفیق این کار حسنه را داده است و تا وقتی این کار ادامه داشته باشد در ثواب آن شریک و سهیم هستند.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: خداوند در آیه 125 سوره نحل می‌فرماید « ادْعُ إِلَیٰ سَبِیلِ رَبِّکَ بِالْحِکْمَةِ وَالْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ؛ با حکمت و اندرز نیکو، به راه پروردگارت دعوت نما».

وی ادامه داد: حکمت معنای وسیعی دارد و یکی از معانی آن این است که متناسب وضعیت و شرایط روحی و جسمی هرکسی با او صحبت کنیم و اقتضای آن این است که تخصصی انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: در تعابیر دینی تأکیدهای جدی و فراوانی درباره عیادت از بیمار شده است و آن را یکی از حقوق مسلم بر مسلمین عنوان کرده‌اند و در روایتی بیان شده است که یکی از حقوق واجب عیادت مریض است و جا دارد که از نظر فقهی در این باره بحث شود.

وی با اشاره به اینکه شما یک واجب الهی را به نیابت از حوزه انجام می‌دهید گفت: این لطف خداست که در مسیر زندگی‌تان مقدر شده است به تبلیغ بالینی علاقه‌مند شوید؛ این کار را به‌خوبی و دلگرمی دنبال کنید و ان شاء الله برکات دنیا و آخرت آن را خواهید دید.

رئیس مرکز خدمات حوزه به رویکرد مرکز خدمات در ارائه خدمات هدفمند اشاره کرد و افزود: بر اساس این رویکرد بنا داریم از طلابی که در انجام مأموریت حوزوی خود مؤثرتر هستند و مخلصانه برای خدا و دین خدا و مکتب اهل‌بیت(ع) تلاش می‌کنند بیشتر حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: مبلغانی که در مناطق محروم کشور در حال تبلیغ دین هستند و یا طلابی که در فضای بیمارستانی برای انجام رسالت خود تلاش می‌کنند مطمئناً باید بیش از دیگران حمایت شوند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه تبلیغ بالینی از اموری است که باید علمی‌تر و کامل‌تر به آن توجه شود گفت: مبلغان بالینی نباید ارتباط خود را با افراد، بعد از مرخص شدن از بیمارستان قطع کنند و همچنین باید تلاش شود که این دوره ویژه مبلغان خواهر نیز برگزار شود.

وی بیان کرد: شما باید با توکل به پروردگار و دلگرمی به حضرت ولی‌عصر(عج) مسیر خود را ادامه دهید و در این مسیر هیچ‌گاه نا امید نشوید.

رئیس مرکز خدمات حوزه گفت: در طول تاریخ تشیع هیچ دوره‌ای مانند این دوره هجوم علیه مکتب اهل بیت(ع) وسیع و گسترده نبوده است؛ دشمنان به شدت تبلیغ می‌کنند و هجوم می‌آورند و اگر درست عمل کنیم می‌توانیم در مقابله با آنها مؤثر باشیم.

وی با اشاره به اینکه رمز موفقیت انبیای خدا محبت به مردم بوده است افزود: اگر بناست از رسول خدا تبعیت کنیم رمزش این است که مردم را دوست بداریم و به مردم محبت کنیم؛ اگر مردم را دوست بداریم خداوند جبران خواهد کرد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha