جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: نفوذ بیگانه در منابع تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور مردم ما را دچار مشکل می کند و این را در فتنه های گذشته و فتنه امسال نیز مشاهده کردیم که درایت رهبر انقلاب، و بیداری و هوشیاری مردم، کشور را از یک خطر عظیم نجات داد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند در یادواره شهدای عشایر خراسان جنوبی که در شهر حاجی آباد شهرستان زیرکوه برگزار شد، اظهار کرد: بر خلاف ادعایی که برای ارزشمند بودن عمر می کنیم اما هنگامی که به پایان خط می رسیم و نگاهی به گذشته می اندازیم، می بینیم که ارزان آن را فروخته ایم و این در حالی است که شهدا آن را با یک مشتری قابل اعتماد یعنی خدا معامله کرده اند.

وی با اشاره به اینکه عشایر منبعی از ذخایر صداقت ها و ارزش ها هستند، افزود: یکی از شهدای عشایر همین منطقه هنگامی که قصد اعزام به جبهه می کند عده ای با وی مخالفت می کنند و زن و فرزندانش را بهانه قرار می دهند اما وی با هوشیاری عنوان می کند که اکنون دست، پا، چشم و تمامی اعضا و جوارح من سالم است و درِ شهادت نیز باز است و خداوند متعال آن را به گران ترین قیمت می خرد.


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: خداوند متعال دو نعمت خاص را به ما عطا کرده که جایگزین ندارد یکی فطرت که همان تعلیم الهی در ساختار خلقت و تکوین است و دیگری طبیعت می باشد.


حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه فطرت، زیرساخت تربیت روح و جان انسان است، تصریح کرد: این دو نعمت خداوند متعال، در همه جا سالم پیدا نمی شود، لذا در شهرهای بزرگ مشاهده می کنید که هوا آلوده و از طبیعت نیز محرومند اما عشایر در طبیعت حضور دارند و از هوای سالم استفاده می کنند.


وی مطرح کرد: اگرچه امروز صنعت پیشرفت کرده و مردم را مشغول به انواع و اقسام مسائل کرده و از طبیعت بازداشته و در عین حال ارزشمند است، اما در کنار آن انواع و اقسام فرضیه های بشری، فطرت انسان ها را نیز آلوده کرده و غالبا مردم شریف روستا و عشایر به صورت نسبی از این آفت ها و آسیب ها مصونیت دارند لذا قدر این نعمت را بدانید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: فطرت بشری، سلامت نفس، صداقت و واقع بینی ها را می شود در جامعه عشایری مشاهده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: شاید رمز این بوده که خداوند متعال خیلی از پیغمبرانش را در آستانه بعثتشان، به نحوی به مناطق عشایری فرستاده است که از جمله آن ها می توان به حضرت موسی(ع) و حضرت محمد مصطفی(ص) اشاره کرد و خدمت گزاری یک زن عشایر به نام حلیمه سعدیه به پیغمبر، برای شما افتخار بزرگی است.

وی مطرح کرد: سلامت، صداقت، پاکی و فطرت سالم در مردم عشایر وجود دارد، البته ممکن است امروز آسیب هایی که به تمامی جهان رسوخ پیدا کرده به صورت نسبی در بین این قوم نیز وجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: مردم عشایر از نظر جسمی و سلامت بدن و همچنین از نظر روحی، معنوی و سیر مسائل رشد و کمال، پیشرو هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه تمدن با پیشرفت صنعت نیست بلکه تمدن را می توان در اخلاق، رفتار و کردار مردم عشایر دید، گفت: امروز متاسفانه فرهنگ زشت لیبرال دموکرات به مانند یک آفت به جان بشر افتاده است.


وی با بیان اینکه همه ی آفت ها در فرهنگ لیبرال دموکرات غرب نهفته است، ادامه داد: اروپا هیچوقت متمدن نبوده و اکنون نیز مشاهده می کنید که در کشورهای مختلف مردم را قتل عام کرده، بزرگ و کوچک را آواره و شهرها را ویران می کند، بیماری وبا را گسترش و محاصره های اقتصادی وضع می کند.


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: امروز خود سازمان ملل اعلام می کند که ۱۲ میلیون کودک یمنی در آستانه مرگ قرار دارند و هر ۱۱ دقیقه یک کودک زیر ۵ سال از گرسنگی می میرند و ۱۰۰ هزار کودک آواره نیز در زندان های آمریکا به سر می برند.


حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: امروز می‌بینید که استکبار جهانی از شرق دور تا غرب آسیا و آفریقا با مردم چه می کند و عده ای آدم احمق نیز ابزار دست آن ها هستند و برایشان مسلمان و غیر مسلمان فرقی ندارد.


وی گفت: این تفکر لیبرال دموکراسی غرب یعنی همه ی بلاها، زیرا جان، فرزندان، دین و ایمان مردم را می گیرد و شهرها و کشورها را ویران می کند و بر سر مردم هیروشیما و ناکازاکی بمب اتم میریزد، لذا باید اذعان کرد که در هیچ دوره ای بشر دچار آفتی اینچنینی نشده است.


نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: راه مبارزه با تفکر لیبرال دموکرات غرب، زیرساخت فکری صحیح انسان سالم است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ابراز داشت: تفکر لیبرال ها در ایران اسلامی نیز نفوذ کرده اند و تمامی خرابکاری هایی که نارضایتی های مردم را به دنبال دارد کار بیگانه و نتیجه این تفکر است حال می خواهد در آستین من و شما باشد.

وی ادامه داد: نفوذ بیگانه در منابع تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور مردم ما را دچار مشکل می کند و این را در فتنه های گذشته و فتنه امسال نیز مشاهده کردیم که درایت رهبر انقلاب، و بیداری و هوشیاری مردم، کشور را از یک خطر عظیم نجات داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در گام دوم انقلاب باید به گونه ای باشیم که همه ی دریچه های نفود بیگانه را ببندیم و به آرمان های انقلاب که همان عدالت است برسیم لذا نیاز داریم تا شمرها و یزیدهای امروز را بشناسیم و زیر بار آن ها نرویم.


حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: هر کجا ترس و طمع باشد همه ی ارزش ها از بین می رود اما هر کجا تفکر عدالت طلبانه ابوذر غفاری باشد که نه طمع می کند و نه از کسی می ترسد، راه رسیدن به آرمان ها نزدیک می شود.


وی گفت: هر وقت از کسانی ترسیدیم و یا به افرادی طمع و سازش کردیم باید بدانیم که با اسلام و انقلاب فاصله داریم لذا باید این فاصله را اصلاح کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha