شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
روحانی کارآفرین

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: در بخش تولیدی روحانیون بسیاری در همین استان کردستان وجود دارند که کارآفرین بوده و با دایر کردن مراکز تولیدی هم به معیشت خود کمک کرده و هم برای دیگران ایجاد اشتغال نموده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام مرتضی خورشیدی، در دیدار با جمعی از طلاب کردستانی اظهار داشت: زمانی که شما به عنوان طلبه پا در مدارس علمیه گذاشتید، وظایفی قبول کردید که انجام این وظایف با وجود اینکه بسیار حساس و مهم است، ولی در نزد خداوند متعال از اجر بسیار بالایی برخوردار می باشد.

استاد حوزه علمیه استان کردستان، با اشاره به اینکه جامعه هنوز به طور کامل از وظایف قشر طلبه و روحانی اطلاع کاملی ندارد، گفت: وظایف یک روحانی و طلبه بسیار گسترده بوده و در یک یا دو بخش خلاصه نمی شود.

حجت الاسلام خورشیدی عنوان کرد: متاسفانه اینگونه در جامعه القا شده است که کار روحانی و طلبه صرفا منبر و خطابه است که باید دنبال ریشه این تفکر باشیم.

وی تصریح کرد: ریشه اصلی القا این تفکر در جامعه بسیار گسترده و البته پیچیده می باشد،؛ چراکه استعمار برای ایجاد فاصله میان حوزه‌های علمیه و جامعه این القائات را انجام داده است.

استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: متاسفانه عده زیادی هم به این باور رسیده بودند که کار روحانی و طلبه به همین موارد خلاصه می شود و کار دیگری ندارد، لذا باید بتوانید این نوع نگاه اشتباه و البته تلقین شده توسط استعمار درباره حوزه های علمیه و روحانیت و طلبه را به خوبی اصلاح نمایید.

حجت الاسلام خورشیدی اظهار داشت: امروز روحانی و طلبه به جز منبر رفتن و خطابه کارهای اجرایی و مسئولیت های مهمی در کشور دارد، امروز روحانیت در تمام بخش ها فعال است و به مانند سایر اقشار بخشی از این ملت محسوب می شود.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان تاکید کرد: در بخش تولیدی روحانیون بسیاری در همین استان کردستان داریم که کارآفرین بوده و با دایر کردن مراکز تولیدی هم به معیشت خود کمک کرده و هم برای دیگران ایجاد اشتغال نموده اند.

حجت الاسلام خورشیدی ادامه اداد: روحانیت می تواند با توجه به ظرفیت هایی که در خود دارد، در بخش های اشتغال، کارآفرینی، فرهنگی و... یک عنصر مهم و تاثیرگذار در جامعه اسلامی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش های حجت الاسلام والمسلمین عربیان، مدیر حوزه علمیه کردستان از سال گذشته کانالی در فضای مجازی به عنوان اقتصاد مقاومتی ایجاد شده تا جایی که بنده اطلاع دارم، در بحث اشتغال طلاب و روحانیون و ایجاد کارگاه های تولیدی در سطح استان نقش بسزایی داشته، لذا این قبیل حرکت ها امروز نیاز مبرم و ضروری جامعه اسلامی است.

این استاد حوزه علمیه استان کردستان گفت: در یک کلمه باید گفت که حوزه های علمیه ظرفیت های بسیار بزرگی برای جامعه اسلامی هستند، لذا باید بهترین استفاده را از این پتانسیل عظیم کشور داشته باشیم و اجازه ندهیم که برخی از شبهات و تحریفات جایگاه این مراکز مهم را مخدوش کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha