جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سروستانی

حوزه/ حجت الاسلام سروستانی، با اشاره به ظرفیت هنرمندان اظهار داشت: هنرمندان چهره های تاثیر گذار جامعه هستند که می توانند با استفاده از هنر خود، فریضه نماز را در جامعه ترویج دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، امروز در نشست مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری استان بوشهر که در راستای تبادل‌نظر مدیران دو دستگاه و کارشناسان در رابطه با راهکارها و شیوه‌های گسترش فرهنگ نماز در جامعه برگزار شد، اظهارکرد: بسیج یکی از نعمت‌های ارزشمند انقلاب اسلامی است که امروز شاهد دستاوردها و کارکردهای عظیم آن در عرصه‌های مختلف نظام اسلامی هستیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه بسیج همواره نقش تعیین کننده‌ای در کشور داشته است، افزود: به‌عنوان مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری تبلیغات اسلامی و هنرمندان و در هر رده‌ای، امیدواریم که بتوانیم کسوت ارزشمند بسیجی را به تن بپوشیم و فرهنگ بسیجی را بتوانیم در محیط کار خود احیا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت نماز بیان کرد: نماز اولین واژه و از ارکان اساسی دین مبین اسلام است و به‌عنوان یک انسان مکلف و به‌عنوان کسی که در فرهنگ‌سازی جامعه نقش داریم باید تلاش کنیم متناسب با خودمان و جامعیت در امر مقدس نماز پیشتاز باشیم.

حجت‌الاسلام سروستانی با اشاره به ظرفیت هنرمندان، آنها را چهره‌های تأثیرگذار جامعه دانست و در رابطه با برگزاری نمایشگاه عکس گروهی نماز، اذعان کرد: نمایشگاه گروهی عکس نماز کار فاخری بود و اهتمام حوزه هنری استان بوشهر در بحث نماز را مشخص می‌کند.

وی افزود: هنرمندان باید تلاش کنند در بخش تئاتر، موسیقی و فیلم نیز مسئله نماز را جا جلوه‌گر باشند و اولین قدم در جامعه این است که مردم را نمازخوان کنیم. البته برای تحقق کامل این مهم، خودمان باید پیشتاز باشیم.

تلاش برای ترویج فریضه نماز در قالب آثار هنری

همچنین در ادامه این نشست، امید پارسایی فر، رئیس حوزه هنری استان بوشهر، گفت: این نهاد تلاش دارد در راستای تقویت هنر دینی، فریضه الهی نماز در عرصه‌های مختلف هنری از جمله سرود، نمایشگاه هنرهای تجسمی، تئاتر بچه‌های مسجد و فیلم کوتاه پویانمایی را به‌عنوان مضمون جدی به کار گیرد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس با موضوع نماز در نگارخانه حوزه هنری گفت: قدرت هنر است که می‌تواند مفاهیم بزرگی چون نماز و بندگی را جلوه‌گر باشد و در این راه نیاز به مشارکت جدی هنرمندان متعهد استان و کشور است.

پارسایی فر، با اشاره به برگزاری ستاد اقامه نماز سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: حوزه هنری یکی از اعضای این ستاد است و شرح وظایف و عملکردهای مهمی برای حوزه هنری تعیین شده که در این رابطه آمادگی همکاری کامل را داریم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha