شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماموستا عبدالرحمن خدایی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: کردستان جزیی از ایران اسلامی بوده و کسانی که دم از اختلاف سنی و شیعه می زنند بی شک نه ایرانی، نه کردستانی و نه مسلمان هستند، زیرا به شدت باید از این افراد و جریان ها دوری کنید تا دین و آخرتتان در امان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، با جمعی از خانواده های معظم شهدای اهل سنت سنندح دیدار و گفتگو کرد.

امام جمعه سنندج در این دیدار اظهار داشت: استان کردستان در ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون شهدای زیادی را تقدیم نظام کرده است و این برای اهل سنت مایه افتخار است.

این عالم اهل سنت، با اشاره به اینکه مردم کردستان افتخار مرزداری انقلاب را دارند، عنوان کرد: اکنون نیز که سال‌های بسیاری از جنگ هشت ساله می گذرد، بازهم شاهد تحرکات عناصر ضدانقلاب در این استان هستیم و در سالهای اخیر بسیاری از فرزندان این دیار به دستان این عوامل خودفروخته به شهادت رسیده‌اند.

ماموستا خدایی با تاکید بر اینکه مردم کردستان لیاقت خدمت بیشتر از سوی مسئولان را دارند، بیان داشت: مقام معظم رهبری در سفری که سال ۸۸ به کردستان داشتند، به زیبایی درباره این استان فرمودند که کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش است که این سخن معظم له بسیار عمیق و پر معناست.

امام جمعه سنندج گفت: از مسئولان درخواست داریم با توجه به ظرفیت های این منطقه توجه بیشتر به مردم این استان شهیدپرور و انقلابی داشته باشند.

ماموستا خدایی ادامه داد: طبق آمار موجود کردستان در طول انقلاب اسلامی بیش از ۵۴۰۰ هزار شهید تقدیم استحکام این نظام نموده است که بیشتر این شهدا اهل سنت می باشند که این نشان می دهد مردم این خطه چه اهل تسنن و چه اهل تشیع همه دل در گرو سربلندی این انقلاب دارند و هرگونه هزینه ای هم در این باره پرداخت کرده اند.

این عالم اهل سنت بیان کرد: شما خانواده‌های معظم شهدا که برای حفظ این کشور، عزیزان خود را راهی جبهه های حق علیه باطل کردید، جایگاه بسیار بالایی هم در نزد خداوند و هم در نزد جامعه دارید و هر خدمتی که به شما عزیزان شود، در مقابل ایثار و فداکاری شما بسیار ناچیز می باشد.

امام جمعه سنندج در ادامه سخنان خود به برخی از فرقه ها و نحله‌های موجود در این استان اشاره کرد و بیان داشت: در سالهای اخیر کردستان به دلیل مرزی بودن به شدت مورد هجمه فرقه ها و گروه های منحرف دینی و اعتقادی است، لذا مسئولان باید در بحث انجام کارهای فرهنگی تلاش خود در این استان را دوچندان کنند.

ماموستا خدایی در پایان اظهار داشت: کردستان جزیی از ایران اسلامی بوده و کسانی که دم از اختلاف سنی و شیعه می زنند بی شک نه ایرانی، نه کردستانی و نه مسلمان هستند؛ زیرا به شدت باید از این افراد و جریان ها دوری کنید تا دین و آخرتتان در امان باشد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha