شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی- نماینده ولی فقیه در کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: باید فرهنگ مدرک گرایی را در جامعه اصلاح کنیم؛ چراکه داشتن بار علمی بسیار مهمتر از فارغ التحصیلی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی ظهر امروز در دیدار با اساتید، کارکنان و دانشجویان نخبه دانشگاه پیام نور استان کردستان اظهار داشت: خداوند با نزول قرآن وظایف بسیاری بر عهده پیامبر اکرم (ص) گذاشتند تا انسان را از تاریکی به سمت نور هدایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: دستورات قرآن کریم نجات‌بخش راه انسان‌ها است، اما توجه کاملی به این امر حتی در سیاست‌های کلان کشوری به چشم نمی‌خورد.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم دستورات و فرامین قرآن کریم جامعیت آن برای همه انسان‌ها در هر زمان و مکان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی شاهرودی، در ادامه اظهار داشت: باید اذعان کرد که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های اقتصادی خاصی نداشته‌ایم و بیشتر شاهد برخی از دست‌اندازی‌ها به بیت‌المال بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: باید گفت که نفت تمام سرمایه ایران اسلامی نیست، بلکه نخبگان علمی را باید از ثروت‌های بزرگ این کشور عنوان کرد که دشمنان همواره به دنبال انحصار این ثروت‌ها هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: دشمنان امروز به‌شدت از پیشرفت‌های علمی، پزشکی و هسته‌ای ایران هراس دارند، لذا سعی می‌کند که نخبگان و مغزهای این کشور را با هر حیله‌ای به سمت خود جذب کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی شاهرودی عنوان داشت: مقام معظم رهبری همواره در سخنرانی‌های خود بر گسترش و اهمیت دانش و علم در کشور تأکید و سفارشات بسیاری دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان گفت: امروز باید سعی کنیم که با کسب دانش و پیشرفت‌های بیشتر در کشور نقشه‌های دشمنان را علیه این ملت خنثی کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه دستاوردها و یافته‌های علمی دانشگاهیان، بشریت را از وابستگی می‌رهاند، اظهار داشت: باید فرهنگ مدرک‌گرایی را در جامعه اصلاح کنیم، زیرا داشتن بار علمی بسیار مهم‌تر از فارغ‌التحصیلی می‌باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: متاسفانه بیشترین استفاده از بار علمی از نخبگان ما توسط کشورهای بیگانه صورت می‌گیرد، بنابراین فراهم کردن بستری برای شکوفایی استعدادهای ویژه و ارائه دانش این افراد در  داخل کشور باید فراهم شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: باید تلاش کنیم که سرمایه‌های مادی و معنوی همانند نخبگان به سود کشور باشند نه اینکه زمینه گریز آنان از مملکت را با کارهایمان فراهم کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان در پایان سخنان خود اظهار داشت: تولید ثروت بر اساس بهره‌مندی از پتانسیل‌های استان کردستان توسط جامعه دانشگاهی در راستای اشتغال‌زایی برای فارغ‌التحصیلان امری مهم و قابل تأمل عنوان است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha