جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جوان مومن انقلابی

حوزه/ به اعتقاد من این جوان از جوان انقلابی اولِ انقلاب شأنش بالاتر است؛ چرا؟ چون آن‌روز اولاً آن انقلابِ با آن عظمت و پرهیجان اتفاق افتاده بود؛ ثانیاً آن ‌روز اینترنت نبود، ماهواره نبود، این همه تبلیغات گوناگون نبود، این جوان در معرض این همه آسیب نبود، جوان امروز در معرض این همه آسیب هاست.

به گزارش خبرگزاری حوزه پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir به ارائه فیش هایی با عنوان «جوان مؤمن انقلابی» که گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جوانان است پرداخته که طی شماره های مختلف تقدیم نگاه شما فرهیختگان خواهد شد.

- جوان مؤمن انقلابی

واقعیت دیگری که از آن نباید غفلت کرد، انگیزه‌ های دینی در نسل امروز انقلاب است. یک‌وقت است که ما پیرمردهایی که از دوره‌ انقلاب باقی مانده ‌ایم، ما انقلابی باقی مانده‌ ایم اما جوانهای ما از دست رفته‌اند؛ می‌بینیم این‌جوری نیست.

ما امروز جوان انقلابی بسیار داریم، در سرتاسر کشور داریم، از همه‌ قشرها داریم، در دانشگاه ‌ها بسیار داریم، جوانی که هم متدین است، هم انقلابی است؛ به اعتقاد من این جوان از جوان انقلابی اولِ انقلاب شأنش بالاتر است.

چرا؟

چون آن‌روز اولاً آن انقلابِ با آن عظمت و پرهیجان اتفاق افتاده بود؛ ثانیاً آن ‌روز اینترنت نبود، ماهواره نبود، این همه تبلیغات گوناگون نبود، این جوان در معرض این همه آسیب نبود، جوان امروز در معرض این همه آسیب هاست؛ اینترنت جلوی او است، این همه تلاش دارد می شود برای اینکه این جوان را منحرف کنند، [اما] این جوان، متدین باقی میمانَد؛ نمازخوان است، به نماز اهمیت می دهد، نمازِ شب می خواند، نافله می خواند، در مراسم مهم دینی شرکت می کند، پای انقلاب می ‌ایستد، شعارهای از دل برآمده می دهد؛ اینها چیزهای مهمی است.

نسل امروزِ انقلاب، به نظر ما یکی از افتخارات بزرگ است. این یک واقعیتی است، باید این را دید.

بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵

********************

- جوان مؤمن انقلابی

اعتقاد من این است که مجموعه‌ انقلابی کشور ـ که بحمدالله تعداد بی‌شماری از آنها در بین جوان های ما، در بین صاحب‌نظران ما، اساتید ما، بزرگان ما، تحصیل‌کرده‌ های ما حضور دارند ـ می توانند با منطقِ محکم وارد میدان بشوند، نقّادی کنند. نقاط ضعف را و نقاط منفی را به رخ ما مسئولین بکشانند.

بیانات در حرم مطهر رضوی - ۱۳۹۳/۰۱/۰۱

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha