پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست اساتید

حوزه/ نشست اساتید با محوریت "بایستگی های تدریس در حوزه علمیه خواهران" ویژه اساتید سطح ۲ در شهرستان گرگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در گلستان، نشست اساتید با محوریت "بایستگی های تدریس در حوزه علمیه خواهران" ویژه اساتید سطح دو در شهرستان گرگان برگزار شد.

این نشست با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی نصیری، مشاور مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور در مدرسه علمیه آموزش عالی و تخصصی الزهراء(س) گرگان برگزار شد.

همچنین در این نشست که عصر پنج شنبه ۷ آذر برگزار شد، ۶۰ نفر از اساتید مدارس علمیه سراسر استان، حضور یافتند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام نصیری، مشاور مدیر حوزه‌های علمیه کشور، در بخشی از این نشست، طلاب را امانت های الهی معرفی کرد که در شرایط کم مهری به دین پای به حوزه گذاشتند.

وی ضمن توصیه هایی به اساتید، عنوان کرد: مسئولیت های اساسی به عهده اساتید است که تقویت سطح علمی طلاب، تقویت و تحکیم باورهای دینی، تقویت و تحکیم ارزش های اخلاقی از آن جمله است.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خاطرنشان کرد: چهرهای درخشان علمی که در تاریخ شیعه درخشیدند، پیش روی ما هستند و ما باید از آنان را الگوی خود قرار دهیم.

حجت الاسلام نصیری در تبیین اهمیت تعلیم و تربیت بیان کرد: در طول تاریخ هر کسی که به مراتب و مدارجی عالی دست پیدا کرده، در سایه تعلیم و تربیت بوده است.

وی گفت: ایجاد امید در راس دعوت ها باشد، تبیین هدف از تحصیل، رضایت الهی و امام عصر(ع) از این راه، تقویت دانش عمومی و تخصصی به مقصود تقویت آنها در میان طلاب، التزام عملی به دین و معنویت گرایی، التزام به رفتارها و رویه های اخلاقی، سهیم کردن طلاب در اداره دروس و کلاس، تقویت روحیه پژوهشگری و رعایت اصل تواضع و رافت در برابر طلاب و ایجاد روابط عاطفی تاکید کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha