چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مقدادی

حوزه/ مسئول اداره بررسی و حراست حوزه علمیه خراسان به تبیین وظائف و رسالت های طلاب و روحانیون در عصر حاضر پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مقدادی، مسئول اداره بررسی و حراست حوزه علمیه خراسان در مراسم معارفه مدیر جدید مدرسه علمیه اهل البیت(ع) سبزوار از زحمات و تلاش های شبانه روزی حجت الاسلام ثباتی مقدم در مدت تصدی این سمت تقدیر کرد و گفت: وی در این مدت تلاش و پیگیری های خوبی داشته و به مدرسه رونق داده بودند و کناره‌گیری وی به دلیل مشکلات جسمی، ناراحت کننده است.

وی ضمن تبریک به حجت الاسلام اخباری، مدیر جدید مدرسه علمیه اهل البیت(ع) سبزوار تصریح کرد: خداوند را به سبب حضور این نیروی ارزشی، ولایی، جدی و برنامه ریز در این سمت حساس شاکریم و امیدواریم با جدیت لازم کارها را به پیش ببرند.

مسئول اداره بررسی و حراست حوزه علمیه خراسان در ادامه ضمن تبیین وظائف و رسالت های طلاب و روحانیون در عصر امروز که شبهات زیادی برعلیه نظام وارد می شود، ابراز کرد: در شرائط امروز که عده ای مشغول فعالیت های انحرافی هستند، نیاز است طلاب مسلح به سلاح لازم باشند.

حجت الاسلام مقدادی با اشاره به ویژگی ها و خصیصه های انسان های متقی در لسان امیر مومنان(ع) عنوان کرد: انسان های متقی بر اساس بیان امام علی(ع) در عمل اخلاص دارند، هر حرکت و فعالیت آنان برمحور خداست و رضای خدا را بر خلق خدا ترجیح می دهند.

وی با بیان این که حجت الاسلام ثباتی مقدم نیز در طی مدت تصدی این سمت، همینطور بودند و هیچگاه کاری را برای رضای دیگران انجام ندادند بلکه همواره رضای خدا را درنظر داشتند و امور را به نحو احسن دنبال می کردند، بیان کرد: بنابراین درسی که به ما می دهند این است که برای خدمت به مکتب در راستای اهداف انبیا و اولیا اولین معیارتان باید این باشد که چه میزان در آن کار رضای خدا وجود دارد و عمل، کار، تلاش و پذیرش مسئولیتتان باید برای رضای او باشد.

مسئول اداره بررسی و حراست حوزه علمیه خراسان با بیان این که از سوی دیگر باید به تکلیفتان در هر عرصه به درستی عمل نموده و آینده را به او واگذار کنید، گفت:  بسیاری از مسائل و خواسته های امروزی متاسفانه برگرفته از خواسته های حضرت حق و آنچه مورد رضایت او است، نمی باشد.

حجت الاسلام مقدادی در ادامه ضمن تبیین وظائف و رسالت های مدیران و طلاب گفت:  اولین نکته آن است که یکایک شما باید آینده نگر بوده و برنامه ریزی داشته باشید؛ همچنین نیاز است بصیرت لازم را کسب کنید و هیچگاه بدون آگاهی و اطلاع اقدامی نکنید چون دشمن به صحنه آمده تا مردم را در برابر مراکز دینی قرار دهد و از هیچ اقدامی نیز در این راستا دریغ نمی کند.

وی ادامه داد: شما طلاب باید هشیار باشید، با عملکرد خوبتان دشمنی های دشمنانتان را خنثی و نسبت به بهره گیری از تجارب مدیریتی دیگران نیز اقدام کنید.

مسئول اداره بررسی و حراست حوزه علمیه خراسان با بیان این که هرکس هر قدمی برای رشد و بالندگی سربازان امام زمان(عج)، در راستای تقویت مبانی اعتقادی آنان بردارد، بدون پاداش نمی ماند، ابراز کرد: امروز با وجود فضای مجازی شبهات زیادی علیه مکتب ما تزریق می شود که سربازان امام عصر(عج) باید بدان پاسخگو باشند و به همین جهت آنان را باید مجهز به مبانی اعتقادی کنید.

حجت الاسلام مقدادی با بیان این که اگر کسی در حوزه باشد و درس نخواند حضورش در مدرسه جنبه شرعی ندارد، تصریح کرد: به همین جهت برنامه ریزی کنید، درس هایتان را خوب بخوانید و از اخلاق و ذی طلبگی  نیز فراموش نکنید؛ چراکه پایبندی به تقوا و اخلاق توامان با علم اندوزی، جایگاه معرفتی شما را ارتقا می دهد و سبب می شود در برابر خیمه دشمنان هشیار باشید.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha