شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه علمیه اهل البیت سبزوار

حوزه/ مدیریت سابق و جدید مدرسه علمیه اهل البیت(ع) سبزوار به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در مدرسه و برنامه های پیش رو برای ارتقای روزافزون آن پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام ثباتی مقدم، مدیر سابق مدرسه علمیه اهل البیت(ع) سبزوار در آئین معارفه مدیر جدید این مدرسه به ارائه  گزارشی از سال های مدیریت در مدرسه پرداخت و گفت: حوزه کهن سبزوار پرآوازه بوده و خیل عظیمی از مراجع، فقها، فلاسفه، اندیشمندان، سخنوران و اهل قلم را در دامن خود پرورش داده است.

وی با بیان این که بزرگانی همچون حکیم سبزواری و صدها مفسر و دانشمند از این حوزه کهن برخواسته اند، تصریح کرد: امروز هم حوزه علمیه سبزوار بیش از دو هزار طلبه، مدرس، استاد، فقیه، محقق، قاضی و مسئول را در دیگر شهرهای کشور پرورش داده است.

حجت الاسلام ثباتی مقدم با بیان این که حوزه امروز سبزوار دارای 6 مدرسه حضرت نرجس برای خواهران و فخریه، شریعتمدار، محمدیه، لطف علی خان و اهل البیت(ع) برای برادران می باشد، خاطر نشان کرد: مدرسه اهل البیت(ع) کرسی درس حکیم سبزواری بوده و بزرگانی را به خود دیده که از آن استفاده کردند و به همت والای امام جمعه به شکل آبرومند درآمده است.

مدیر سابق مدرسه علمیه اهل البیت(ع) سبزوار با بیان این که در مدت مدیریت سه ساله اینجانب، در کسوت خدمتگزاری، مدرسه رشد بسیار خوبی داشته است، ابراز کرد: گواه این مدعا آنجاست که تعداد طلاب از 60 نفر به 170 نفر رسیده و مرمت و بازسازی مدرس ها و حجره ها صورت گرفته است.

وی در ادامه کمک های بلاعوض، برگزاری مشاوره، کلاس فن خطابه، حدیث خوانی، کلاس های بصیرتی، سواد رسانه ای، احیای موقوفات مدرسه، انجام اردوهای استانی و خارج استانی، حضور در مجالس بزرگان، تعامل با ادارت و جوان گرایی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب را از جمله اقداماتی دانست که در مدت سه ساله اخیر با همت متعالی همه تلاشگران مدرسه صورت پذیرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین ثباتی مقدم ادامه داد: هم اینک به دلیل کسالت جسمانی و توصیه پزشکان با داشتن 41 سال توفیق خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی شامل 26 سال کار اجرایی، 12 سال خدمت در سنگر امام جمعه و 3 سال خدمت به طلاب، ناچار به دوری از فعالیت ها شدم.

مدیر سابق مدرسه علمیه اهل البیت(ع) سبزوار با بیان این که مدرسه به جایگاه خوبی رسیده است که امیدوارم تعالی آن همچنان روز به روز ادامه داشته باشد، گفت: برای حجت الاسلام اخباری در کسوت استادی، امام جمعه موقت و مدیریت مدرسه آرزوی توفیق داریم.

همچنین حجت الاسلام سید علی اخباری، مدیر جدید مدرسه علمیه اهل البیت(ع) سبزوار نیز در ادامه با بیان این که انسان مومن در هر جایی که زمان اقتضا کند باید وظیفه خود را انجام دهد، گفت: بر اساس بیان امام راحل(ره) ما مامور به وظیفه هستیم و بر اساس همین بیان، هرجا که اقتضا کند، در هر پست و جایگاهی باید پایبند به وظیفه و رسالت خودمان باشیم.

وی با بیان این که در ادامه این مسیر از مدیریت سابق مدرسه به عنوان مشاور استفاده خواهیم کرد، افزود: امیدواریم فضای به وجود آمده ادامه و ارتقا پیدا کند و ان شا الله آنطور که شایسته است، به جایگاه مطلوب و موردنظر در استان و همچنین کشوردست پیدا کنیم.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha