پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حمیدرضا مهدوی ارفع

حوزه/ مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی گفت: اگر فقط نهج البلاغه را به ملت ها برسانیم، توانسته ایم تا همه ملت ها را با ذهن امیرمومنان(ع) به عنوان عمیق ترین لایه انقلاب اسلامی آشنا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا مهدوی ارفع، مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی، در کارگاه توانمندسازی اساتید ادبیات عرب حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) به تبیین معیارهای یک طلبه بسیجی مخلص پرداخت و با بیان این که افق بسیجی واقعی وجود امیر مومنان(ع) است، گفت: اگر بنا باشد ما چنین طرازی را به عنوان انسان انقلابی مجاهد مشرف به زمان خود بپذیریم، باید منطق، مرام، سیره و آرمان حضرت امیرمومنان(ع) را بشناسید تا بتوانید به این قله معرفت نزدیک شوید.

وی با بیان این که اگر بتوانید نموداری از مختصات شخصیتی امیرمومنان(ع) داشته باشید، می توانید فرهنگ بسیجی را در زندگی متجلی کنید، تصریح کرد: در مطالعه سیره امیرمومنان(ع) راز پیشگامی ایشان در همه عرصه ها، دو مساله اشراف به زمان و خودشناسی و تجلی آن اسوه و اساس فرهنگ بسیجی است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع با بیان این که کسی که اشراف به زمانه خود داشته باشد، سردرگم نیست و دو دلی در او راه ندارد، خاطر نشان کرد: آن کسانی که از قوه تقوا برخوردار باشند، هرگز درگیر فتنه ها نخواهند شد.

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با بیان این که کسی که تاریخ حاضر و گذشته را عمیق و خوب می شناسد، آگاه به اولویت هاست، ابراز کرد: عالم حقیقی کسی است که جایگاه خود را پیدا کرده و برای اثبات جهالت یک انسان همین بس که نمی فهمد در کجای تاریخ باید قرار بگیرد و از قدر، ارزش و منزلت خود آگاه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع، با بیان این که عنصر عقلانیت در مکتب شیعه از علم بالاتر است، بیان کرد: در اسلام، پیش از آنکه از معاد سخن گفته شود، اول بر این تاکید شده که عقل را تنظیم کنید و بعد به فقه و رسالت انقلابی بپردازید یعنی چه بسا دانشمندی که دانش را داشته اما از قوه عقلانیت برخوردار نبوده اند.

وی با بیان اینکه پرهیز از افراط و تفریط یکی از مصادیق عقلانیت است، گفت: بسیجیان خالص تاریخ را می فهمند و این پرهیز از افراط و تفریط را در عرصه های مختلف زندگی به درستی درک کرده اند.  

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با بیان این که امروز رهبر معظم انقلاب با قدرت تمام مشغول به نظامسازی هستند و همه باید در همین راستا ایشان را همراهی کنند، ابراز کرد: آن کس که نمی بیند نظام سلطه قدرت و استقامتی ندارد، به واقع او ارزش ملت را نمی فهمد و نسبت به زمان جاهل است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع با اشاره به ضرورت عالم به زمان و مشرف به تاریخ بودن نه اسیر آن تصریح کرد: امام راحل(ره) عالم به زمان بود و توانست تا قطار به بیراهه رفته تاریخ را به مسیر توحیدی بازگرداند.

وی با بیان این که امام راحل(ره) هرآنچه که می گفت به تحقق می پیوست آنطور که به گرباچف نوشت صدای خرد شدن استخوان های مارکسیست و کمونیست را می شنوم؛ سپس گرباچف ده سال بعد از رحلت امام اینطور گفت که ای کاش ده سال پیش سخن او را می فهمیدیم و اسلام توانست سنگرهای جهان را فتح و آمریکا را زیرپا نابود کند.

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با بیان این که نشانه های اهتزاز نظام اسلامی علنی شده است و فتنه ای که قرار بود کشور را نابود کند، با درایت رهبر معظم انقلاب خنثی شد، خاطر نشان کرد: امام راحل(ره) تلاش بسیاری نمود تا انقلاب پیروز شود و آنچه حاصل شد نیز محصول و دستاورد حوزه طراز انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع ضمن تبیین معیارهای عالم در طراز انقلاب ابراز کرد: باید در این دوران تاریخ نقش انقلاب را درک کنید و عالم به زمان باشید؛ در همین راستا حکیمی می گفت که با ظهور انقلاب دوران سلوک آغاز شد آنطور که بسیاری از افراد، از مسیر سلوک امام به لقاء الله دست پیدا کرده و شهید شدند.

وی با بیان این که آن عبارت که بیان می کند حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است را باید عمیقا فهمید و درک کرد، گفت: حکومت اسلامی بزرگترین معروف و حکومت طاغوت بزرگترین منکر است و فهم این معروف و منکر در تمدن اسلامی رسالت مردان بزرگی است که خود و زمانشان را عمیقا شناخته اند همانطور که رهبر معظم انقلاب در شرائط و اقتضائات مختلف بصیرت دارند و سخنانشان برهمگان عملا حجت است.

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با بیان این که نهج البلاغه را حوزویان باید به عنوان کتاب علمی و راهبرد حرکت، بارها و بارها مطالعه کنند، عنوان کرد: نهج البلاغه کلید حل همه مشکلات امروز ما بر اساس بیان رهبر معظم انقلاب است و معیارهای پیاده سازی حکومت اسلامی نیز در نهج البلاغه تجلی پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی ارفع با اشاره به نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی بیان کرد: اگر فقط نهج البلاغه را به ملت ها برسانیم، توانسته ایم تا همه ملت ها را با ذهن امیر مومنان(ع) به عنوان عمیق ترین لایه انقلاب اسلامی آشنا کنیم و این روند، حرکت مردمی است که امروز به ۳۷ کشور جهان و مذهب رسیده و شبکه سازی کرده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha