جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه / امام جمعه تبریز با انتقاد از قوانین رشد جمعیتی، گفت: باید با بازنگری و تصحیح قوانین، شاخصه‌های رشد جمعیتی در کشور تغییر یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در خطبه های این هفته نمازجمعه تبریز، ولادت حضرت امام حسن عسگری علیه السلام و حضرت عبدالعظیم حسنی یادآور شد و با توصیه به زیارت خاندان پیامبر اعظم گفت:  جهاد با طاغوت تا شهادت، سابقه مبارزاتی حضرت عبدالعظیم حسنی، شخصیت علمی و جهادی و ارتباط نزدیک با اهل بیت(ع) باعث شده بود تا ایشان مورد تعقیب حکومت قرار گیرد، اما وی لحظه‌ای از امر تبلیغ و هدایت شیعیان دست بردار نبود که در این راه به فیض شهادت نیز نائل آمد.

امام جمعه تبریز در طرح تذکر انتخاباتی این هفته سیره عملی و سیاسی آیت الله شهید مدرس به عنوان نماینده تراز انقلابی را یادآور شد و گفت: مردم توجه داشته باشند تا نمایندگی مانند آیت الله مدرس به مجلس بفرستند.

وی ادامه داد: هر چند این موضوع بسیار دشوار است اما توجه داشته باشیم کسانی که سهم بیشتری از ویژگی های شخصیتی  آیت‌الله مدرس را دارند، انتخاب و به مجلس بفرستیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با اشاره به سفر رئیس قوه مجریه به استان آذربایجان شرقی و افتتاح خط آهن میانه بستان آباد گفت: بعد از ۲۰ سال و با پیگیری های استاندار سابق و فعلی تبریز از وزارت راه و شهرسازی این پروژه  انجام شد و رئیس جمهور در این سفر قول داد تا پایان سال آینده این خط آهن به تبریز برسد.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با اشاره به دیدار جمع کثیری از بسیجیان با رهبر معظم انقلاب اسلامی، ماموریت های هفت گانه حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای را یادآور شد و گفت: نیروی مردمی بسیج و نیروی انتظامی نقش موثری در خنثی سازی توطئه استکبار در مسئله قانون هدفمندی یارانه بنزین داشتند اما ملت بزرگ ایران با حرکت عظیم خود که زنجان و تبریز تبریز شروع شد این نقشه بسیار پیچیده دشمن از بین بردند.

امام جمعه تبریز در طرح تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در خطبه های این هفته با اشاره به نقش رسانه ها به ویژه رسانه های نوین در گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب گفت: رسانه‌ها باید هنرمندانه در راستای اجرا و تحقق بخشیدن به گام دوم انقلاب وارد عمل شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص سیاست‌های اشتباه جمعیتی در کشور گفت: در سال های اخیر اعتماد بی جا به آمار سازی های جمعیتی که در قالب کاری پژوهشی توسط عوامل نفوذی انجام می گرفت باعث شد جمعیت کشور سال به سال رو به پیری حرکت بکند اما پیگیری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب  جلوی این موضوع را گرفته است. 

امام جمعه تبریز تاکید کرد: باید با بازنگری و تصحیح قوانین، شاخص های رشد جمعیتی در کشور  تغییر یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به روز نیروی دریایی این نیرو را نیروی راهبردی و بین‌المللی دانست و گفت:  نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت کشتی‌های تجاری تا خلیج عدن  نقش بسیار موثری دارد و در مبارزه با دزدان دریایی بسیار موفق عمل کرده است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha