جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله مدرسی از علمای عراق راه نجات را پیروی جامعه از مرجعیت دینی دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق تأکید کرد: مرجعیت دینی امتداد خط نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است و قدرت شیعه در همین نقطه محوری قرار گیرد.

جامعه امروز می تواند تحت رهبری مرجعیت تاریخ را تغییر دهد

ایشان افزود: جامعه امروز می تواند تحت رهبری مرجعیت تاریخ را تغییر دهد، به شرطی که فرزندان جامعه به او گوش فرا دهد و از آن راهنمایی بگیرد و از منافع شخصی و حزبی دست بردارند؛ همچنان که مردم توانست زیر پرچم مرجعیت دینی، خطرناکترین گروهک تروریستی جهان را از کشور بیرون برانند.

اصلاح اجتماعی زمینه را برای اصلاح اقتصادی و سیاسی جامعه فراهم می کند

آیت الله مدرسی در سخنان هفتگی خود در کربلا با بیان اینکه اصلاح مفاسد ویژگی هر انسان سالمی است، امّا برخی در رفتار خود برای اصلاح اشتباه می کنند، افزود: مکتب های مختلفی در راه اصلاح گسترده وجود دارد؛ برخی بر ضرورت اصلاح فرد، برخی بر ضرورت اصلاح سیاسی و برخی بر راه میانه که اصلاح اجتماعی است، تأکید دارند، لذا اصلاح اجتماعی زمینه را برای اصلاح اقتصادی و سیاسی جامعه فراهم می کند و سیاست های فاسد نمی تواند جامعه صالح را فاسد کند.

هدف انبیا (ع) و تمامی آموزه های اسلامی در اجتماع، اصلاح اجتماعی است

این عالم عراقی با تبیین اینکه هدف بارز انبیا (ع) و تمامی آموزه های اسلامی در اجتماع، اصلاح اجتماعی است و این راه کامل ترین راه می باشد، از کسانی این امر مهم را رها کرده و گمان می کنند با قرار گرفتن در منصب قدرت و امر و نهی کردن، اصلاحات می کنند، انتقاد کرد.

اصلاح اجتماعی امری واجب برای تک تک افراد جامعه است

آیت الله مدرسی اصلاح اجتماعی را امری واجب برای تک تک افراد جامعه دانست و گفت: این اصلاحات از طریق فعالسازی قدرت امت در مسلح کردن فرزندان جامعه به فرهنگ صحیح و اصلاح مفاسد امکان پذیر است و اگر این مسئله انجام نگیرد، جامعه به خطرات بزرگی مبتلا می شود که بارزترین آن این است که ستمگران و فاسدان بر مردم مسلط می شوند و سرنوشت آنان را به دست می گیرند.

ایشان بر ضرورت انجام دو گام اساسی برای اصلاح جامعه که آگاهی عالی و گوش سپاری به حکما است، تأکید کرد و گفت: نبود این دو مسئله در کشور منجر به فتنه و تخریب کشور شده و کشور بر موج شایعات سوار می شود.

آیت الله مدرسی راه نجات را پیروی جامعه از مرجعیت دینی دانست

آیت الله مدرسی راه نجات را پیروی جامعه از مرجعیت دینی دانست و گفت: این مرجعیت باید از خصوصیاتی که شایستگی رهبری جامعه را نشان دهد، بهره مند باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha