پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمود اصغری امام جمعه سرعین

حوزه/ حجت الاسلام اصغری گفت: افزایش قیمت بنزین نباید بر قیمت کالاهای دیگر اثر بگذارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حجت الاسلام محمود اصغری، امام جمعه سرعین، در خطبه های این هفته نماز جمعه، با اشاره به سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس، اظهار داشت: آیت الله مدرس بعد اینکه چندین سال زندانی بود در بیست و هفتمین روز ماه مبارک رمضان به دستور رضا خان در کاشمر و در حالی که روزه بودند به شهادت رسیدند و در این رابطه حضرت امام (ره) خطاب به نمایندگان مجلس فرمودند؛《مثل سید حسن باشید، مثل مدرس باشید》.

وی با اشاره به جایگاه ویژه مجلس در تصمیم گیری ها عنوان کرد: در هر جایی که ضعفی داشته ایم، یک طرفش مربوط به مجلس می شود؛ لذا باید توجه داشته باشیم که به چه کسانی رای می دهیم.

حجت‌الاسلام اصغری با اشاره به طرح بنزین و مشکلات ناشی از آن گفت: یک طرحی را قوای سه گانه تصویب کردند و مقام معظم رهبری نیز با شهامت، این عمل را پدیرفتند. البته در زمان امام راحل(ره) نیز نمونه هایی را شاهد هستیم! مثلا در ماجرای انتخاب آقای منتظری به عنوان قائم مقام رهبری، حضرت امام از مصوبه نمایندگان خبرگان رهبری تبعیت کردند.

امام جمعه سرعین، ادامه داد و گفت: مقام معظم رهبری نیز در این ماجرا، قوای سه گانه را با شهامت تایید کردند.

وی با تاکید بر اینکه نباید معیشت مردم دچار سختی شود عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ 《نگذارید زندگی مردم دچار سختی شود》 لذا افزایش قیمت بنزین نباید بر قیمت کالاهای دیگر اثر گذارد، به ویژه در شهرهای کوچک که نظارت کمتری بعضا روی آنها صورت می‌گیرد.

وی افزود: وزارت محترم میراث فرهنگی باید تلاش کند که به گردشگران  سهمیه بنزین بدهد تا شهرهای گردشگری کشور با مشکل رو به رو نشود؛ چرا که با مقایسه گردشگران شهر سرعین نسبت به هفته های قبل شاهد کاهش تعداد گردشگران هستیم و این نشان می دهد که قیمت بنزین بر مسئله گردشگری اثر گذاشته است.

حجت‌الاسلام اصغری گفت: از وزرای محترم کشور و نیرو می‌خواهیم، آب بهای آب های معدنی را زیاد نکنند و شرایط مناطق گردشگری را در نظر بگیرند. همچنین از همه مدیران و مسئولان منطقه، خصوصا استاندار محترم می خواهیم اجازه ندهند که افزایش قیمت بنزین در زندگی مردم خلل ایجاد کند.

وی در پایان گفت: بایستی چالش های پیش روی گردشگری به دلیل افزایش قیمت بنزین به صورت جامع بررسی شده و منجر به نتیجه شود تا این موضوع موجب افزایش قیمت سایر خدمات نشود و مردم بتوانند در رابطه با مسافرت هایشان  برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha