چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ایران عراق

حوزه/ شیخ شرید طحان الشولی گفت: من معتقدم تمام تحولات منطقه به سود محور مقاومت اسلامی پیش می رود و موج سواری دشمنان بر روی این موج های تظاهرات از هم اکنون شکست خورده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه ، در ماه های اخیر شاهد اعتراضات و نا آرامی های سیاسی در برخی از کشورهای منطقه از جمله عراق، لبنان و ایران بودیم که اگر چه در برخی از این موارد اعتراضات داخلی و مربوط به تحولات و مسائل داخلی این کشورها بود، اما شاهد برخی از سوء استفاده های خارجی و یا دخالت های آشکار آمریکایی بودیم.

همزمانی این نا آرامی ها و شباهت برخی از آشوب ها در کشورهایی که مقاومت اسلامی در آنها جایگاه ویژه ای دارد دست دخالت محور سعودی، آمریکایی و صهیونیستی را در این حوادث بیش از پیش آشکار می کند.

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با  "شیخ شرید طحان الشولی"  عضو جمعیت علمای اسلامی و دبیرکل هیات علمای فلسطین در لبنان به گفت و گو پرداخته است.

وی با اشاره به تحولات اخیر لبنان و خلاء سیاسی موجود در این کشور گفت: تظاهرات در لبنان در ابتدا نتیجه فشار اقتصادی و فسادی بزرگ که توسط برخی از سیاسیون و افراد مسئول در حکومت لبنان به وجود آمده بود، برگزار شد.

آمریکا با ایجاد آشوب در کشورهای اسلامی به دنبال تضعیف محور مقاومت است

همچنین ایالت متحده آمریکا از این وضعیت دشوار کشور سوء استفاده کرد و چه بسا در این امور مشارکت داشت و افراد فاسد را در لبنان به این امور تشویق می کرد تا جایی که ثروت های کشور را غارت کردند و اموال مصادره شده را به غرب انتقال دادند و از این شرایط سوء استفاده کرده تا از این طریق محور مقاومت اسلامی را تضعیف کنند.

تهاجم همزمان آمریکا به ایران، عراق و لبنان

عضو جمعیت علمای اسلامی در لبنان تصریح کرد: از این رو به طور همزمان لبنان و عراق و ایران را مورد تهاجم  قرار دادند.  اما در ایران توطئه آنها شکست خورد و بازداشت عاملی ضد انقلاب به نام روح الله زم نقشه آنها را شکست داد اما در لبنان و عراق دشمن موفقیت جزئی به دست آورد .

وی خاطر نشان کرد: من معتقدم تمام این تحولات به سمت صلاح محور مقاومت اسلامی پیش می رود و موج سواری دشمنان بر روی این موج های تظاهرات شکست خورده است و امروز محور مقاومت اسلامی در لبنان و عراق به نفع مردم در راستای تحقق عدالت اجتماعی ،آزادی و حیاتی کریمانه برای ملت های منطقه پیش می رود.

ابتکار امام خمینی(ره) در تبدیل اختلافات به اتحاد در امت اسلامی

دبیرکل هیات علمای فلسطین در لبنان با اشاره به اهمیت وحدت در شرایط کنونی جهان اسلام گفت:  قبل از هرچیز خداوند متعال در قرآن فرمودند" إِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ" و در آیه ای دیگر خداوند فرموده است؛" وَإِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاتَّقُونِ".همچنین پیامبر(ص) در حدیثی فرمودند: "مَثَلُ اَلْمُؤْمِنِ فِی تَوَادِّهِمْ وَ تَرَاحُمِهِمْ کَمَثَلِ اَلْجَسَدِ الواحد إِذَا اِشْتَکَی بَعْضُهُ تَدَاعَی سَائِرُهُ بِالسَّهَرِ وَ اَلْحُمَّی" مثل مومنین در مودت و رحمت همچون پیکری واحد است چنانچه عضوی به درد آید اعضای دیگر نیز تحت تاثیر قرار می گیرند.

وی ادامه داد: یکی از موارد اختلافی بین مسلمانان تاریخ ولادت پیامبر(ص) است که گروهی می گفتند 12 ربیع الاول است و گروهی دیگر از مسلمانان می گویند 17 ربیع االاول اما امام خمینی(ره) با دیدگاه نافذ خودشان این موضوع اختلافی بین مسلمانان را تبدیل به وحدت کردند و آن را هفته وحدت نامگذاری نمودند.

در سایه وحدت می توانیم بردشمنان اشغالگر جهان اسلام پیروز شویم

دبیرکل هیات علمای فلسطین  گفت: کنفرانس وحدت اسلامی پر از خیر و برکت به نفع مصلحت جهان اسلام و جهان عرب است و مایه ارتباط کشورهای اسلامی است و ما همگان را در حرف و عمل به وحدت دعوت می کنیم.

وی در پایان گفت: در سایه وحدت می توانیم بر دشمنان خود که سرزمین های ما را اشغال کردند پیروز شویم و آنها را شکست دهیم تا مانع سوءاستفاه گوناگونان آنها در کشورهای اسلامی منطقه شویم.

گفتگو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha