جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بهاءالدین اسکندری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم تصریح کرد: رونق کرسی های آزاداندیشی در حوزه و دانشگاه، باعث شتاب جریان تولید علم در کشور می شود.

حجت الاسلام و المسلمین بهاء الدین اسکندری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تاکید بر این که توجه به مساله تولید علم به واسطه رونق کرسی های آزاداندیشی دارای ضرورت بسیاری مهمی در فضای کنونی کشور است، اظهار داشت: آن چه ضرورت دارد این است که نخبگان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه نسبت به برگزاری این کرسی ها و تداوم آن ، اهتمام و دغدغه داشته باشند و این مساله را از متولیان امور ، مطالبه گری کنند.

وی افزود: ما نباید بگذاریم که در هیاهوی زندگی روزمره، اهمیت این قضیه کمرنگ شده و رنگ کهنگی به خود بگیرد و لذا در این راستا نیازمند دغدغه مندی، شجاعت و صراحت و به خصوص تلاش و زحمت مضاعف هستیم.

عضو انجمن قلم حوزه علمیه قم همچنین گفت: از سویی به اعتقاد بنده در این باره لازم است که مسئولان حوزه و دانشگاه، امتیازات ویژه ای را برای شرکت کنندگان و صاحب نظران در این کرسی ها قائل شوند تا این مساله باعث افزایش انگیزه ها گردد.

وی اضافه کرد: البته قبل از هر چیز رونق کرسی های آزاداندیشی مستلزم این است که اهمیت این موضوع برای خود صاحبان فکر و اندیشه و نخبگان جا بیفتد ، چرا که وقتی اراده و دغدغه ای وجود نداشته باشد، طبعاً اصل موضوع نیز به تدریج منتفی می شود.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری همچنین بیان داشت: نکته حائز اهمیت دیگر این است که ما در قالب برگزاری این کرسی ها، به مباحث و مسایل روز جامعه بپردازیم و برای مشکلات و بحران ها ، راهکارهای کارشناسی ارایه دهیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha