پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در خطبه نماز جمعه دمشق با اشاره به پیروزهای جبهه مقاومت، گفت: رمز این پیروزی ها ثبات قدم ملت ها حول عزت، کرامت، آزادگی و استقلال است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری نماینده ولی فقیه در سوریه در خطبه های این هفته نماز جمعه دمشق که در حرم مطهر حضرت زینب سلام الله علیها برگزار گردید، ارتباط انسان با خدا را یکی از فضائل مهم دانست و تاکید کرد: همان طور که انسان به برای برطرف کردن نیازهای خود به ارتباط با دیگران احتیاج دارد به مراتب و به طریق اولی به پرودگار خود احتیاج و نیاز دارد، راه ارتباط با خدای متعال همیشه باز است و اگر این ارتباط دچار مشکل می شود تقصیر از ناحیه عبد است.

وی ادامه داد: ایمان و عمل صالح مانند دو بال موجب ارتباط و تقرب به درگاه الهی هستند که هم در آیات قرآن و روایات اهل بیت علیهم السلام به آن دو تاکید فراوانی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی در خطبه دوم خود با اشاره به سرعت اتفاقات و تحولات در این ایام اخیر، ابراز داشت: اگر انسان با بصیرت سیر این تحولات را بررسی کند از تحلیل های سطحی و مغفولانه دور خواهد شد.

هیچ انسان منصفی نقش انقلاب اسلامی را در تبدیل تحولات به نفع ملت های مستضعف نمی تواند انکار کند

وی ادامه داد: هیچ انسان منصفی نقش انقلاب اسلامی ایران را در تبدیل این تحولات به نفع ملت های مستضعف نمی تواند انکار کند. حضرت امام خمینی همان مردی که با شجاعت و ایمان خود چهل سال پیش ذلت را از میان مسلمانان دور کرد و زندگی عزت مندانه را بین آنها زنده کرد و تاکید کرد که آمریکا شیطان بزرگ است.

نماینده ولی فقیه در سوریه ضمن اشاره به شر مطلق بودن آمریکا، تاکید کرد: سیاست های استکباری و نابودگرانه آمریکا در منطقه کاملا روشن می کند که واقعا آمریکا شیطان بزرگ است و همان طور که رهبر انقلاب فرمودند آمریکا فقط دشمن جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه دشمن همه است.

آمریکا دشمن استقلال ملت ها و آزادگی اراده های آن ها است

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی ادامه داد: آمریکا دشمن استقلال ملت ها و آزادگی اراده های آن ها است لذا ملت های مسلمان همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید با داشتن بصیرت، فرق دوست و دشمن را تشخیص دهند و آمریکا را دوست خود قرار ندهند.

وی تاکید کرد: زمانی که آمریکا و دنباله روهایش مثل رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه در جنگ نظامی شکست خوردند با تغییر تاکتیک به جنگ نرم اقتصادی برای ضربه زدن به دولت هایی که مخالف سیاست های آنها هستند روی آوردند ولی همان طور که رهبر معظم انقلاب بشارت دادند در این جنگ اقتصادی نیز مانند جنگ سیاسی و نظامی شکست خواهند خورد.

وی با اشاره به پیروزهای جبهه مقاومت، ابراز داشت: رمز این پیروزی ها ثبات قدم  ملت ها حول عزت، کرامت، آزادگی و استقلال است، کشور سوریه با ایستادگی مردم و رییس جمهور خود نمونه روشنی بر پیروزی جبهه مقاومت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha