جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان گفتند: آمریکا می خواهد با سوء استفاده از رنج های مردم و مطالبات معیشتی آنان، اهداف سیاسی خود را تحقق بخشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه های نماز جمعه لبنان با اشاره به اوضاع اقتصادی لبنان، گفتند: آمریکا می خواهد با سوء استفاده از رنج های مردم و مطالبات معیشتی آنان، اهداف سیاسی خود را تحقق بخشد.  

سید فضل الله: لزوم تشکیل دولتی که به مطالبات مردم پاسخ گوید

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه گفت: علی رغم تمامی تلاش های صورت گرفته برای تشکیل دولتی که به مطالبات مردم پاسخ دهد، این امر به موفقیت نرسیده است و تشکیل دولت گرفتار شرط و شروط و دخالت خارجی می باشد.

سید فضل الله نسبت به پیامد های شعار های طایفه ای و فرقه گرایانه هشدار داد و گفت: هیچ کس دوست ندارد گرفتار فتنه داخلی شود و این مسئله آثار فاجعه باری به بار می آورد.

وی از تمامی قدرت ها و جناح های سیاسی که اداره کشور را به عهده دارند خواست به مسئولیت خود عمل کرده و برای تشکیل هر چه سریعتر دولت جدید وارد عمل شوند که دیگر هیچ توجیهی برای تأخیر نیست.

امام جمعه بیروت در بخش دیگر خطبه با اشاره به حوادث عراق و قربانی شدن معترضان و فساد گسترده و دخالت های خارجی، از قدرت های سیاسی عراق خواست به مسئولیت خود عمل کرده و کشور را از این اوضاع بحرانی خارج سازند.

شیخ دعموش: آمریکا موجب تشدید بحران لبنان شده است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: آمریکا می خواهد با سوء استفاده از رنج های مردم و مطالبات معیشتی آنان، اهداف سیاسی خود را تحقق بخشد.

وی افزود: اوضاع اقتصادی و مالی و معیشتی سخت لبنان برای آمریکا اهمیتی ندارد و آمریکا هیچ تلاشی برای حل بحران های اقتصادی و مالی نمی کند، بلکه از طریق تحریم های مالی و ایجاد محدودیت برای بانک ها موجب تشدید بحران های اقتصادی شده است.

شیخ دعموش با بیان اینکه مردم دیگر تحمل بحران های معیشتی و مالی که به خاطر نبود دولت افزایش می یابد را ندارند، گفت: با تشکیل دولت جدیدی که اعتماد مردم را به دست بیاورد، می تواند این اوضاع را سر و سامان ببخشد.

شیخ یاسین: مردم عراق برای رهایی از بحران حول محور مرجعیت جمع شوند

شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور در خطبه نماز جمعه از مسئولین خواست برای کنترل وضعیت اقتصادی و مالی لبنان به وظیفه خود عمل کنند و به اقدامات آنی و بی فایده اکتفا کنند.

وی از واکنش ملت لبنان به فتنه داخلی که از سوی دست نشانده های صهیونیستی آمریکایی هدایت می شد، قدردانی کرد.

شیخ یاسین از اوضاع عراق و اعمال برخی از معترضان که در راستای پروژه آمریکایی تلاش می کنند، ابراز تأسف کرد و گفت: پروژه آمریکایی عراق و وحدت آن را تهدید می کند.

وی از مردم عراق خواست برای رهایی از این بحران و حفظ کشور و دستاورد های خود حول محور مرجعیت جمع شوند.

این روحانی لبنانی از تمامی مردم جهان خواست در روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین در کنار فلسطین بایستند و با نژادپرستی صهیونیسم مقابله کنند.

شیخ حمود: آمریکا آرزو می کند جنبش مردمی لبنان به مقابله مستقیم با حزب الله روی بیاورد

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: آمریکا آرزو دارد که جنبش مطالبه گرانه لبنان به مقابله مستقیم با حزب الله و سلاح مقاومت روی بیاورد.

وی با بیان اینکه برخی از نگرانی ها و کسانی که در این مسیر حرکت کردند، بیانگر اکثریت نیستند، گفت: آمریکا به آرزوی خود نرسید، همچنان که محاصره اقتصادی هیچ تأثیری بر حزب الله نگذاشت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha