جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اندونزی

حوزه/ ادریس مسعودی در سمینار «نسل هزاره و اجرای رسالت پیامبری در ایجاد وحدت امت و کشورهای اسلامی» در اندونزی گفت: رسول اکرم(ص) کامل‌ترین الگو برای امت اسلام است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه سمینار «نسل هزاره و اجرای رسالت پیامبری در ایجاد وحدت امت و کشورهای اسلامی» با همکاری اتاق ایران دانشگاه شریف هدایت‌الله جاکارتا در محل این دانشگاه، برگزار شد.

یوسف رحمان، رئیس دانشکده اصول‌الدین اندونزی گفت: بی شک  این نوع فعالیت‌ها می‌تواند تأثیرات مثبتی در آشنایی و روابط بهتر علمی و فرهنگی دو کشور داشته باشد.

وی افزود: مطالبی که امروز در این سمینار با توجه به موضوع و اهمیت آن برای جهان اسلام بیان خواهد شد برای تشویق دانشجویان برای مطالعه و آشنایی بیشتر با واقعیت‌های اسلام و اهمیت وحدت مسلمانان و همچنین، روشن‌تر شدن راه آینده آنان مفید خواهد بود.

امام خمینی و امام خامنه ای همواره بر وحدت جهان اسلام تاکید داشته اند

مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی نیز در سخنان خود در این نشست گفت: بر اساس آیات و فرامین الهی، پیامبر اعظم(ص) به عنوان آخرین فرستاده آسمانی، رسالت داشت جامعه و امتی یگانه، فراگیر، معتدل و متعادل، حق‌‏مدار، عدالت گستر و نمونه و شاهد بر همگان و به بیان دیگر، بهترین جامعه و امت از آغاز خلقت تاکنون را ایجاد کند.

وی ادامه داد: آخرین رسول خدا(ص) مسئولیت یافت تا هم خود عدالت را محقق سازد و هم اُمت اسلامی را به عدالت فرابخواند. قرآن کریم در پی ساختن جامعه‏ای است که همت تمامی افراد آن، اقامه عدالت باشد بدینسان عدالت مطلوب قرآن، به مؤمنان اختصاص ندارد، بلکه چنان فراگیر و گسترده است که دشمنان را نیز شامل می‏شود و نسبت بدانان نیز باید عدالت ورزید.

رخشنده در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: در عصر حاضر نیز، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) همواره بر وحدت جهان اسلام به عنوان یک راهبرد تأکید و توصیه داشته‌اند و در انقلاب اسلامی تجلی یافته است، طوری که  یکی از پُرکاربردترین واژه‌ها در کلام امام و رهبری وحدت در حوزه‌ داخل و در عرصه‌ جهان اسلام به شمار می‌رود.

تأکید بر الگوگیری از سیر و سلوک پیامبر اکرم(ص)

ادریس مسعودی، معاون دبیر مرکز مطالعات و توسعه نیروی انسانی سازمان نهضت العلماء هم در سخنان خود، گفت: مردم اندونزی تا اول ماه رجب میلاد پیامبر اسلام را جشن می‌گیرند و این نشان از عشق و علاقه آنان است و هدف از برگزاری این جشن با برنامه‌های مختلف، ایجاد روحیه در زندگی روزمره، الگوگیری از راه سیره خوانی آن حضرت و بیان مناقب و اخلاق حسنه پیامبر(ص) است و هدف از بعثت پیامبر(ص) در حدیث، اتمام مکارم اخلاق و کمال مکارم افعال و همچنین، تعلیم کتاب و تزکیه نفس است.

وی اذعان کرد: رسول اکرم(ص) باید الگوی هر مسلمان قرار گیرد و اقدام پیامبر(ص) در پیمان برادری مهاجرین و انصار و پیمان مدینه شواهد اقدام آن حضرت در راستای وحدت امت بشر است.

سخنران بعدی ریفما غلام ذلجاد، معاون دانشکده علوم اجتماعی و سیاسی دانشگاه دکتر همکا (یکی از دانشگاه‌های محمدیه) بود که با اهمیت برشمردن برگزاری این نوع سمینارها در فضای دانشگاهی گفت: نسل هزاره با رسالت نبوی باید خود را به عنوان نسل خیر امت تبدیل کنند که ارزش زندگی را بر اساس امر به معروف، نهی از منکر و ایمان به خدا بنا نهند.

آخرین سخنران سمینار، إوا نوگروهو، رئیس گروه علوم قرآن و تفسیر دانشگاه شریف هدایت‌الله بود که بیان کرد: رواج اسلام در اندونزی با برگزاری برنامه‌های اسلامی در روستاها و شهرها بوده است.

وی در ادامه به اسلامی سلام اشاره کرد و افزود: اسلام دارای جنبه اجتماعی و عبادی است و معنی آن، سلامت، برائت، عافیت است و به کارگیری آن در تمام کشورهای اسلامی دارای معانی صلح، احترام، سلامت از بدی‌ها، عافیت و صحت، رسیدن به مراد و دعاست . در اصل سلام و اسلام، افشای ارزش‌های دینی، ایجاد صلح و آرامش با مهرورزی و زندگی همراه با برکت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha