جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه قم با آیت الله اعرافی

حوزه/ فرهنگ ایثار و شهادت روح و جان ماست و به ما هویت می دهد، برای آینده، مشعل و چراغ راه است لذا هرچه در این عرصه کار صورت گیرد کم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ،  آیت الله اعرافی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین اکبری نماینده ولی فقیه در سپاه استان قم و ستاد کنگره ملی شهدای استان قم که در دفتر مدیر حوزه های علمیه برگزار شد، با اشاره به اهمیت بزرگداشت یاد و نام شهدا و برگزاری کنگره شهدا گفت: اهمیت بزرگداشت یاد و نام شهدا واضح و روشن است، چرا که ما هرچه داریم به برکت شهدا و ایثارگران است.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت روح و جان ماست و به ما هویت می دهد، برای آینده مشعل و چراغ راه است لذا هرچه کار در این عرصه صورت گیرد کم است.

مدیر حوزه های علمیه خاطر نشان ساخت: استفاده از مقوله هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همان گونه که مورد تاکید رهبری معظم انقلاب است بسیار مهم و اساسی است؛ هنر به راحتی می تواند یک گفتمان و حقیقت را خالد کند لذا در برگزاری کنگره شهدا از این عرصه مهم و تاثیرگذار غفلت نشود.

آیت الله اعرافی در توصیه ای به مسئولین برگزاری کنگره شهدای استان قم خاطرنشان ساخت: خلق یک سرود ماندگار، تئاترخوب، کلیپ های تاثیرگذار، فیلم، گرافیک، خطاطی و عرصه های مهم دیگر در هنر از چیزهایی است که کمک زیادی به ماندگاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کند و در این باره می شود هنرمندان هر بخش را به کار گرفت.

امام جمعه قم، توجه به آموزش و پرورش و آشنا ساختن نسل نو با آموزه های ایثار و شهادت را خواستار شد و تاکید کرد: هرچقدر کار برای آموزش وپرورش در این حوزه انجام شود کم است و باز جای کار دارد. تحصیل بیش از 60 هزار دانشجو در قم نیز باید مورد توجه قرار بگیرد  و متناسب با نیاز و ذائقه دانشجویان طراحی صورت گرفته و در حوزه شهدا کار شود.

وی کارسطحی و شکلی و بدون عمق را از آفت های کار دینی برشمرد و خاطر نشان ساخت: اینکه مخاطبان این تلقی را داشته باشند که این کارها تنها دستوری و به صورت سطحی و شکلی صورت می گیرد هیچ تاثیری برای آنان نخواهد داشت لذا باید فکری کرد که این گونه کارهای دینی از این معضل دور شود و تاثیرگذاری خوبی روی مخاطب داشته باشد و این کار البته کاری سخت و مشکل است.

آیت الله اعرافی استفاده از تجربیات کنگره های گذشته را لازم دانست و گفت: از تجربه های کنگره های قبلی استفاده کنید و از ابتکارات و نوآوری های آنان بهره بگیرید.

استاد حوزه علمیه راه‌اندازی موزه شهدای استان را ضروری خواند و تصریح کرد: در فرصتی که تا برگزاری کنگره وجود دارد تلاش بر تولید نرم‌افزارهای این موزه باشد.

رئیس کمیته روحانیت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم نکته اصلی در برپایی این کنگره را مردمی بودن و اثربخش بودن آن ذکر کرد و گفت: این کار باید با محتوای غنی و برآمده از انگیزه و دل و جان باشد تا بر مخاطب اثر کند.
وی برقراری ارتباط با مجلات حوزوی و استفاده از ظرفیت آنها برای معرفی مسائل مرتبط با کنگره شهدا را یادآور شد و گفت: باید در مراکز حوزوی ارتباط مطلوبی گرفته شده تا بخشی از ظرفیت پایان‌نامه‌ها نیز صرف آثار مرتبط با شهدا شود. حوزه علمیه برای برگزاری کنگره‌شهدا، این آمادگی را دارد تا در عرصه های مختلف کمک نماید.

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha