پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شورای فرهنگ عمومی

حوزه/ امام جمعه همدان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: ساختمان دفتر امام جمعه را در اختیار مرکز تخصصی تربیت کودک و خانواده قرار خواهم داد تا چراغ اول برای اجرایی شدن و تشکیل این مرکز روشن شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تاکید بر اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی باید خروجی‌های ثمربخشی داشته باشد اظهار داشت: مطرح کردن مسائل به صورت کلی احتمال کسب نتیجه مثمر کمتری دارد و لذا باید مشکلات موجود در استان را با انجام مطالعات اساسی مورد بررسی قرار دهیم.

وی با اشاره به رشد جمعیتی منفی در استان همدان خاطر نشان کرد: بنابر آمارهای موجود، همدان سی امین استان کشور در این خصوص می باشد و رسیدگی به این مشکل ضرورت ویژه ای دارد چرا که در ۲۰ سال آینده از نظر جمعیت دچار مشکل خواهیم شد.

امام جمعه همدان افزود: خروجی این جلسات باید حل مسائل و مشکلات باشد حتی اگر به مدت یک سال هم این روند طول بکشد، اما باید به خاطر داشته باشیم که اگر موضوعی را یک ساله حل کنیم بهتر از آن است که جلسه های متعدد اما بدون خروجی و نتیجه مثبت را برگزار کنیم.

وی توجه به موضوعات خانواده و کودک و نوجوان را از اعضا این شورا خواستار شد و گفت: استان همدان برای رفع مشکلات در این موارد نیاز به ایجاد یک مرکز تخصصی برای تربیت مربیان کودک دارد، چرا که مربیان حال حاضر کودک در عرصه های مختلف دارای تخصص کافی نیستند و نیاز آموزش های تخصصی به ویژه در مسائل دینی و مذهبی به مربیان بسیار احساس می شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: زبان ارتباط با کودک زبان خاصی است و نیازمند آموزش است و لذا می توان با ایجاد این مرکز در کنار آموزش های مورد نیاز مربیان در زمینه مشاوره کودکان نیز وارد عمل شویم.

وی با بیان اینکه آثار مختص کودکان نیازمند نظارت جدی متولیان است ابراز داشت: در کشور مرکز تخصصی تربیت دینی کودک وجود ندارد و ایجاد این مرکز در همدان می تواند پایلوتی در سراسر کشور برای ورود به این عرصه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه با اشاره به مشکلات خانواده در جامعه یادآور شد: با وجود آن که در استان همدان مجموعه های مختلفی در زمینه خانواده تلاش می‌ کنند اما نیازمند نهادی هستیم که خلاهای موجود را شناسایی و در مسیر رفع آن قدم بردارد.

وی با اشاره به اینکه بنده ساختمان دفتر امام جمعه را در اختیار مرکز تخصصی تربیت کودک و خانواده قرار خواهم داد تا چراغ اول برای اجرایی شدن و تشکیل این مرکز روشن شود. البته مشکلی که با آن مواجه هستیم عدم وجود تصویر درست از مرکز تربیت کودک و نحوه عملیاتی شدن آن است که نیازمند کارهای تخصصی و بررسی های دقیق هستیم.

وی هدف از ایجاد مرکز تربیت کودک را نهادی برای تربیت فراگیر اعلام کرد و گفت: در گام اول باید نیروها، هزینه‌ها و نیازمندی ها مشخص شود و پس از آن به تعیین ردیف بودجه ها اقدام کنیم و در نهایت نیز مطالب این کمیته به تصویت شورای فرهنگ عمومی برسد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اهمیت نحوه برخورد با تخلفات در این زمینه نیز اظهار داشت: نحوه راه اندازی مرکز تربیت دینی کودک بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی خواهد بود و بحث نظارت که از اهمیت بالایی برخوردار است نیز باید دستگاه دیگری بر عهده بگیرد.

گفتنی است، امام جمعه جوان همدان سال گذشته نیز از استفاده از خودروی ماکسیما امتناع کرد و این خودرو را به استانداری همدان بازگرداند.

این دو حرکت حجت الاسلام والمسلمین شعبانی که کمتر از یکسال است به عنوان نماینده ولی فقیه در استان همدان منصوب شده،  بسیار مورد توجه و تحسین مردم همدان قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha