پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کریمی نیا

حوزه/ اولین نشست تخصصی با موضوع تغییر جنسیت به همت هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، هیئت اندیشه ورز دین، سلامت و سبک زندگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان در راستای برگزاری نشست های تخصصی پیرامون موضوعات مبتلابه و مورد نیاز جامعه اقدام به برگزاری اولین نشست تخصصی با موضوع تغییر جنسیت نمود.

در این نشست حجت الاسلام دکتر کریمی نیا، استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، به تبیین تغییر جنسیت از منظر فقهای شیعه و بررسی احکام فقهی و حقوقی تغییر جنسیت پرداخت.

وی با بیان این که عمده کسانی که متقاضی این عمل می باشند، افرادی هستند که خود را از لحاظ روحی، متعلق به جنس مخالف می‌دانند، تصریح کرد: به واقع عمده افرادی کسانی هستند که از نظر ظاهر، هیچ مشکلی ندارد، فقط از حیث روانی، خود را متعلق به جنس مخالف می‌داند یا زنی که چنین مشکلی دارد.

عضوهیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن با بیان این که این اختلال از بیماری‌های سخت روحی و روانی به حساب می‌آید، چون‌ روح و جسم این افراد با هم تطابق ندارد و در واقع دچار اختلال هویت جنسی هستند، بیان کرد: اگر کسانی که دچار این اختلال هستند، درمان نشوند، راه‌های خطرناکی مثل خودکشی را تجربه خواهند کرد.

شایان ذکر است؛ در این نشست که با حضور دانش پژوهان و طلاب دوره پودمانی فقه پزشکی برگزار گردید، مراحل قانونی و پزشکی این عمل، فتاوای مراجع معظم تقلید و زمینه های تحقیق و پژوهش تبیین شد.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha