پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: آنهایی که به هر بهانه و کیفیتی بین مسلمین جدایی می اندازند و از جهل و غرور مردم استفاده می کنند، یا شیعه انگلیسی می سازند و یا سنی آمریکایی، اما نه این شیعه به پیغمبر اکرم(ص) ربطی دارد و نه آن سنی.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در دیدار با زائران اهل سنت حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: انسان اگر در هر راهی خودسازی و کسب آمادگی نکند، از موضوع فاصله می گیرد که ریشه ی آن ها یا جهل و یا انگیزه های غیر دینی است.

وی افزود: آیات کریمه ای در مورد اهل بیت پیغمبر اکرم(ص) به صورت صریح آمده و مفسرین بزرگی نیز در تفسیر، مصادیق را تشریح کرده اند که از جمله آن می توان به مانند آیه ی مودت، آیه ی تطهیر و سوره کوثر که مفسرین بزرگ غیر شیعه نیز آن را شرح و معجزه دانسته اند، اشاره کرد، لذا این ها مسائلی که نمی شود انکار کرد و آنهایی که انکار می کنند که یا جهل است و بی خبرند، که آدم بی خبر خودش را بی خود به مذهبی نسبت می دهد و یا انگیزه های دیگر دارند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: متن این مسائل در خود قرآن کریم، احادیث و سیره ی پیغمبر اکرم(ص) و سیره ی مسلمین در طول این ۱۴۰۰ سال ثبت شده است و نمی شود آن ها را انکار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان داشت: شعر مشهور مرحوم جامی نسبت به وجود مقدس حضرت ثامن الحجج(ع) را نمی شود انکار کرد و یا شعر مرحوم امام شافعی(ره) که می فرماید “یا اهل بیت رسوالله حبکم فرض من الله فی القرآن انزله. ”

وی افزود: امام شافعی گذشته از اینکه یک شاعر و ادیب زبر دست است، یک فقیه است و با تمسک به آیه‌ی کریمه ” قُل لا أَسئَلُکُم عَلَیهِ أَجراً إِلاَّ المَوَدَّةَ فِی القُربی ” در یک شعر ناب اینگونه می گوید ” یا آل بیت رسول الله حبکم فرض من الله فی القرآن انزله / یکفیکم من عظیم الفخر انکم من لم یصل علیکم لا صلاة له ” یعنی ای اهل بیت پیغمبر مودت و محبت شما واجب الهی است و آن را خدا در قرآن نازل کرده و چه دلیلی بالاتر از این که خدای متعال در نماز که اوجب واجبات است صلوات بر آل محمد و خاندان پیغمبر را قرار داده و اگر کسی صلوات را بدون ” آل ” ذکر کند نمازش باطل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: آنهایی که به هر بهانه و کیفیتی بین مسلمین جدایی می اندازند و از جهل و غرور مردم استفاده می کنند، یا شیعه انگلیسی می سازند و یا سنی آمریکایی، اما نه این شیعه به پیغمبر اکرم(ص) ربطی دارد و نه آن سنی.

وی عنوان داشت: بیگانگان برای اینکه بتوانند در بین مسلمانان اختلافی ایجاد کنند از هر طریقی وارد می شود و بحث قومیت، مذهب، ملت و کشورها را مطرح می کند.

امام جمعه بیرجند تأکید کرد: اهل فلان شهر بودن، مذهب، قوم و قبیله نباید مسلمانان را از یکدیگر جدا کند، بلکه باید مورد توجه باشد که این مسائل، کار دشمنان است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه هر کس تقوایش بیشتر باشد در نزد خداوند عزیزتر است، ادامه داد: مسلمانان پاسخ دشمنانی را می خواهند در میان آن ها تفرقه بیندازند، باید به مسابقه در مسیر تقوا بدهند نه اینکه همدیگر را بکشند و یا به یکدیگر بد بگویند.

وی افزود: ما قبل از اینکه مسلمان باشیم انسان هستیم و باید تشخیص دهیم که القائات دشمن چیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: در زمان حاضر که دشمن تمام تلاشش بر ایجاد تفرقه است، تلاش شما بر روی نقطه وحدت مسلمین بسیار ارزشمند است لذا این کار شما هم زیارت و هم جهاد در مقابل تهاجم اندیشه بیگانگان است.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha