جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دانشگاه مجازی المصطفی

حوزه/ مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم در دیدار با رئیس دانشگاه مجازی المصطفی، از وجود جستجوگر «علم‌نت» در پارک علم و فناوری قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، سیدرضا موسوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم، در دیدار با  حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسینی ، رئیس دانشگاه مجازی المصطفی، ظرفیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شبکه ملی اطلاعات را تشریح کرد و گفت: در هفته‌های اخیر، شبکه ملی اطلاعات کارکرد مناسب و پایدار خود را نشان داد و این کارکرد به دلیل اقدامات انجام‌شده در توسعه و پایداری شبکه ملی اطلاعات است.

وی، در ادامه، افزود: توسعه و حفظ پایداری شبکه ملی اطلاعات و حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی، از سیاست‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود و اقدامات خوبی در این حوزه‌ها انجام شده است که نتایج آن را امروز می‌بینیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اظهار داشت: به منظور استفاده حداکثری از قابلیت‌های مثبت فضای مجازی در حوزه آموزشی از راه دور، دسترسی به اینترنت و شبکه پایدار، از ضرورت‌ها و نیازهای به‌حق دانشگاه‌ها و دانشگاه مجازی المصطفی است.

موسوی، در ادامه، گفت: در حوزه جستجوگرهای ایرانی می‌توان به جستجوگر ایرانی «پارسی‌جو» و «علم‌نت» اشاره کرد.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان قم، در بخش دیگری از سخنانش، به زیرساخت‌های ارتباطی استان اشاره کرد و گفت: با پایش‌های ارتباطی اخیر، وضعیت ارتباطات در استان و روستاها مطلوب است و هم‌اکنون به منظور کاهش شکاف دیجیتال بین شهر و روستا، در حال اجرای توسعه فیبر نوری به طول 140 کیلومتر در روستاهای قم هستیم.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ حسینی از ضرورت و نیاز مجموعه دانشگاهی جامعةالمصطفی به بستر اینترنت و دسترسی به اینترنت بین‌الملل برای توسعه و نشر آموزش‌های حوزوی و دینی اشاره کرد و با توجه به دارا بودن شمار زیادی دانشجوی خارجی، دسترسی به اینترنت پایدار را ضروری برشمرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha