شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عباس عربيان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: بخش اعظمی از وضعیت سرانه مطالعه معلول کم کاری و کم توجهی نهادهای فرهنگی است، لذا برای برون رفت از این خلاء فرهنگی باید نهادهای مربوطه راهکاری عملی را به دولت پیشنهاد دهند و ترویج فرهنگ مطالعه را از سنین پایین آغاز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان،  در جلسه ای با مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان، ضمن تاکید بر لزوم افزایش سرانه مطالعه در کشور به ویژه در استان کردستان، اظهار داشت: یکی از مهمترین و اصلی ترین سرگرمی های مفید برای هر انسانی مطالعه و آشنایی با کتاب و کتابخوانی است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: متاسفانه آمار سرانه مطالعه در کشور بسیار پایین است و همین امر باعث برخی از ناهنجاری در جامعه می شود.

این استاد حوزوی ادامه داد: تحقیقات نشان می دهد که بیان مطالعه بالا و کاهش ناهنجاری های شخصیتی و اجتماعی ارتباط مستقیم وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان تاکید کرد: باید در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه کارهای مهمی انجام شود و از بحث جلسه و نشست در این باره خارج شویم و عملا وارد میدان عمل گردیم تا بتوانیم آشتی مجدد بین مردم و مطالعه ایجاد کنیم.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: از سوی دیگر، عدم تنوع کتاب، قیمت بالای آن و... از علل دوری مردم از مطالعه و کتابخوانی است، لذا مسئولان فرهنگی باید در حوزه نشر کتاب، یارانه و حمایت خوبی از ناشران، مولفان و نویسندگان داشته باشند.

این استاد حوزه ادامه داد: نباید مقصر اصلی در پایین بودن سطح مطالعه در کشور را تنها مردم دانست، بلکه بخش اعظمی از این وضعیت معلول کم کاری و کم توجهی نهادهای فرهنگی است، لذا برای برون رفت از این خلاء فرهنگی باید نهادهای مربوطه راهکاری عملی را به دولت پیشنهاد دهند و در ضمن فرهنگ مطالعه را از سنین پایین در جامعه نهادینه سازند.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان در پایان تاکید کرد: البته ناگفته نماند که مشکلات اقتصادی و استرس در جامعه در بحث معیشت و اشتغال را باید یکی دیگر از علل پایین بودن آمار مطالعه در کشور عنوان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha