پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
درس اخلاق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: درست است که امروز ما در اقتصاد تحریم هستیم اما آیا در برخورد با مردم هم در تحریم هستیم؟ آیا در این که کار مردم را راه بیندازیم در برخورد ها با مردم بد رفتار نکنیم هم تحریمیم؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام و المسلمین شعبانی، بعد از ظهر امروز در جلسه درس اخلاق مدیران استان نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر را آموزش مبانی و اصول حکمرانی عنوان کرد و گفت: این اصول هم جنبه مدیریتی دارند و هم جنبه سیاست ورزی دینی که در این نامه مطرح شده است.

وی افزود: حضور در این جلسات نتیجه اش باید تسهیل کار مردم و ایجاد افزایش انگیزه در خدمت رسانی به مردم باشد و نباید درگیر آفت هایی که ممکن است به وجود بیاید شویم.

امام جمعه همدان توجه به مردم و ایجاد ارتباط با مردم را از مهم ترین مطالب عنوان شده در نامه امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر دانست و گفت: حقیقت این نامه تاکیدی بر خدمت رسانی بهتر توسط مسئولان به مردم است.

 آیا برای ارتباط با مردم هم تحریم هستیم؟

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی حاکم در جامعه خاطر نشان کرد: درست است که امروز ما در اقتصاد تحریم هستیم اما آیا برای ارتباط با مردم هم در تحریم هستیم؟ آیا در این که کار مردم را راه بیندازیم و با مردم بد رفتار نکنیم هم تحریمیم؟

وی تاکید کرد: شکایت بسیاری از نحوه برخورد مسئولان در ادارات با مردم وجود دارد، البته شاید برخی از درخواست های مردمی هم غیر قانونی باشد، اما مسئولان می توانند با مهربانی پاسخگو نیازهای مردم عزیز باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، قبول مسئولیت را زمینه ساز ایجاد خطر برای مدیران عنوان کرد و گفت: مسئولیت هم می تواند زمینه ساز جهنم رفتن مسئول باشد و هم بهشت رفتن او، مهم در اینجا خود مسئول است که چه طور از آن استفاده کند.

وی با بیان اینکه شاید برخی از مدیران ارتباط مستقیم با مردم نداشته باشند، ابراز داشت: شما به عنوان نسبت به زیر مجموعه خودتان باید مراقب باشید و لذا برخورد کارمندان با مردم نیازمند نظارت مدیران است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، به شروع زمان ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: در این روز ها همه احساس تکلیف می کنند و گاهی قدرت طلبی را هم به این اسم نام می برند.

چرا در انتخاباتی که برای خدمت به مردم است کاندیداها اقدام به تخریب می کنند؟

وی با مطرح کردن این سؤال که آیا همه برای خدمت به میدان می آیند؟ ابراز داشت: اگر همه برای خدمت پا به عرصه انتخابات می گذارند، پس چرا برخی اقدام به تخریب می کنند و برای رای آوردن آبروی افراد دیگر را می برند؟

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه خدمت به مردم دارای عظمت بالایی است، بیان داشت: اگر کسی هم دارای طرح اقتصادی خوبی است و هم توان خدمت رسانی به مردم را دارد، حضور او واجب است.

وی خاطر نشان کرد: اما اگر فردی برای کسب قدرت به مجلس می رود بهتر است که از تصمیمش انصراف دهد تا نه به خودش آسیب بزند و نه به مردم، به این دلیل که انسان قدرت طلب نه تنها به خودش بلکه به جامعه نیز برای رسیدن به قدرت آسیب وارد می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که اگر مشکل قانونی برای رفع مشکل مردم وجود دارد حداقل به حرف های آنها گوش دهید، ابراز داشت: اگر مسئولی توانایی انجام کاری را داشته باشد و انجام ندهد، مشخص نیست که چه طور می تواند در قیامت پاسخ گو باشد.

وی، تلاش برای رسیدن به مقام احسن توسط مسئولان را خواستار شد و گفت: اگر کسی هدیه ای به شما داد و شما دو برابر آن را به او به عنوان هدیه دادید این همان مقام احسانی است که می تواند زنجیر ها را از دستان مسئولان در روز قیامت باز کند.

رفتار مسئولان با مردم پدرانه باشد

امام جمعه همدان، مراقبت از بیت المال را از دیگر وظایف مهم مسئولان عنوان کرد و گفت: بعضی از افراد بلاهایی بر سر بیت المال می آورند که گویی اعتقادی به بیت المال ندارد و روز قیامتی وجود ندارند.

وی با تاکید بر اینکه رفتار مسئولان با مردم باید پدرانه باشد، خاطر نشان کرد: همان اندازه که شما نسبت به فرزندان خود محبت دارید و اگر به اداره شما بیاید برای رفع مشکلش تلاش می کنید، باید برای نسبت به مردم عادی نیز همانگون باشید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه منظور از برخورد مسئولان با مردم، تنها مختص به مسلمانان و جامعه متدینین نیست، عنوان کرد: هر فردی که به شما برای رفع مشکل و احتیاجش مراجعه می کند شما موظف هستید که با او با رحمت، محبت و لطف رفتار کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه جامعه اسلامی اجازه گداپروری را نمی دهد، اظهار کرد: بیت المال مسلمانان متعلق به رفع مشکلات جامعه است، اما حقوق های نجومی و همایش های آنچنانی اجازه این کار را به بیت المال نمی دهد.

مراقب باشید عملکرد شما مردم را از دین زده نکند

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی از ادارات برای گرفتن یک امضا انسان باید کلی دوندگی کند، اظهار داشت: اگر من از انجام وظایفم کوتاهی کنم مسئولیت آن بر عهده خودم خواهد بود و ارتباطی با نظام و اسلام ندارد، اما مردم آن را به چشم نظام می بینند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha