پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست علمی تخصصی بیانیه گام  دوم انقلاب اسلامی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: ولایت فقیه بالاترین مربی جامعه است و برای این است که مردم خودشان روی پای خود بایستند و قسط و عدل را در جامعه اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، آیت الله محسن فقیهی بعد ازظهر امروز در نشست علمی که باموضوع بیانیه گام دوم انقلاب در خبرگزاری رسا در قم برگزار شد گفت: در بیانیه گام دوم مباحث زیادی در مورد تربیت و سبک زندگی ذکر شده است و اسلام بر اهمیت این مسئله تأکید فراوانی کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: اسلام سفارش به تربیت صحیح به مردم و  جامعه کرده و تربیت صحیح، یعنی همان بصیرتی است که رهبری در بیانیه گام دوم به آن اشاره کرده است.

این استاد حوزه بیان داشت: خدای متعال می فرماید، انبیاء آمده اند تا مردم را به قسط و عدالت دعوت کنند، این نشان می دهد، که مردم باید عدالت را اجرا کنند. کار انبیاء هدایت گری و راهنمایی است، ولی برپاکردن قسط به وسیله مردم است.

آیت الله فقیهی گفت: رهبر انقلاب تأکید دارند که باید حکومت مردمی باشد و این بیان ایشان دقیقا همان اجرای قسط و عدالت است.

وی افزود: براساس منویات رهبر انقلاب اگر مردم مجری قسط و عدالت باشند، این در حقیقت همان حکومت مردمی است، در همین رابطه باید افرادی تربیت شوند تا این افراد احکام را خوب بدانند و  بهتر از همه به قانون عمل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه اظهار داشت: معنای ولایت فقیه همین است، که کسی عالم مباحث، قوانین و ... و عامل باشد، این چنین شخصی باید حاکم جامعه باشند، چون غیر از این شخص کسی نمی تواند مربی جامعه باشد.

این استاد حوزه بیان داشت: بر همین اساس رهبر انقلاب اعلم از همه به قوانین اساسی بوده  و برتر از همه در عمل به قانون است.

وی بیان داشت: در بحث ولایت فقیه بعضی فکر می کنند، باید ازطریق آیه و روایت اثبات کرد، این جای خود، بالاتر از ان  این که مردم خودشان بفهمند کدام شخص اعلم از همه نسبت به قانون و عمل به آن است.

آیت الله فقیهی گفت: ولایت فقیه بالاترین مربی جامعه است و برای این است که مردم خودشان روی پای خود بایستند و قسط و عدل را در جامعه اجرا کنند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha