جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ سفر مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور به سمنان

حوزه/ ظهیری ضمن تشریح فعالیت‌ها و اقدامات حوزه‌های علمیه خواهران در تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: در حوزه‌های علمیه خواهران تلاش می‌کنیم تا مبلغانی تربیت شوند که بتوانند تا علاوه بر عمل به آموزه‌های دینی، سبک زندگی اسلامی و مهارت خوب زندگی کردن براساس آموزه‌های دینی را نیز به بانوان جامعه نیز انتقال دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، معصومه ظهیری، در ویژه برنامه «پرسمان» از صدا و سیمای مرکز سمنان، با تأکید بر اهمیت خانواده و ضرورت توجه به خطراتی که خانواده را تهدید می‌کند، اظهار داشت: خانواده، کوچکترین واحد جامعه است اما اهمیت بسیار زیادی دارد و تأمین سعادت جامعه در گرو خوب پرورش یافتن در خانواده است.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حوزه‌های علمیه انسان‌ پرور هستند، تصریح کرد: باغبانی وجود انسان‌ها که در سایه‌سار تربیت و اخلاق محقق می‌شود هدف والای حوزه‌های علمیه است که البته این پرورش نیز با کسب دانش و علم شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه بستری برای تربیت، آمورش، تعلیم و تعلم است، افزود: حوزه‌های علمیه آموزشگاهی است که هدف نهایی آن تربیت و پرورش‌ انسان‌های صالح است، بنابراین ما در حوزه‌های علمیه خواهران تلاش می‌کنیم تا زمینه را برای تربیت نسل سالم و صالح فراهم کنیم.

ظهیری خاطرنشان کرد: پرورش نسل به دست مادران صالح و سالم محقق می‌شود البته برنامه‌ریزی تربیتی حوزه جنسیت ندارد و به همان اندازه که زنان سهیم هستند، مردان نیز سهم دارند اما مادران به دلیل احساسات و اثربخشی، نقش بسزایی در تربیت نسل و فرزندان دارند.

وی با اشاره به تعریف سبک زندگی گفت: سبک زندگی غربی دو شاخص دارد که شاخص اول انتخاب فردی و شاخص دوم تغییر وضعیت موجود است اما در سبک زندگی دینی و اسلامی یک سری از مسائل ثابت و برگرفته از دین هستند.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران با تشریح فعالیت‌ها و اقدامات حوزه‌های علمیه خواهران در تبلیغ و ترویج سبک زندگی اسلامی گفت: در حوزه‌های علمیه خواهران تلاش می‌کنیم تا مبلغانی تربیت شوند که بتوانند تا علاوه بر عمل به آموزه‌های دینی، سبک زندگی اسلامی و مهارت خوب زندگی کردن براساس آموزه‌های دینی را نیز به بانوان جامعه نیز انتقال دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha