شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله اعرافی در دیدار رئیس کمیته امداد

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در فعالیت های بین المللی که دارد الگوها و تجربه های کاربردی خود را به کشورهای هدف ارائه کنند تا آنان از تجربیات این نهاد مردمی بهره کافی ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه آیت علیرضا اعرافی شامگاه شنبه در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه این نهاد متصل به حاکمیت و مورد اعتماد ویژه و واقعی مردم است، اظهارکرد: اینکه هر سازمان، نهاد و ارگانی دارای رویکرد کلان راهبردی باشد لازم و ضروری است و رویکرد کمیته امداد طی سالهای اخیر این نگاه را قوت بخشیده است که جای تشکر و قدردانی دارد.

عضو شورای عالی حوزه ادامه داد: باید تلاش کرد این رویکرد و راهبرد از مرکز به سمت استان ها و شهرها رفته و در همه نقاط ایران علمیاتی شود تا یک بسیج همگانی را در حمایت از این نهاد انقلابی شاهد باشیم و حوزه های علمیه همانند گذشته در کنار خیرّین و کمیته امداد امام خمینی(ره) است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: اسلام در حوزه ارائه خدمات به جامعه علاوه بر سفارش به رعایت ظرافت هایی که وجود دارد یک منطق فقهی، فلسفی، کلامی و اخلاقی را ارائه کرده است که کمیته امداد می تواند با همکاری حوزه های علمیه و ظرفیتی که در حوزه است نسبت به احصاء، تدوین و بکاربست آن برنامه ریزی کند.

آیت الله اعرافی افزود: با توجه به رسالت خدمت رسانی کمیته امداد و حضور در همه نقاط کشور این نهاد می تواند یک وظیفه رصدگری، سنجش گر برای کل نظام باشد، کمیته امداد می تواند با رصد اوضاع و تحلیل آن گزارش های سازنده ای را در اختیار دستگاههای نظام قرار دهد.

مدیر حوزه های علمیه به موضوع فقرزدایی و فریاد رسی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: در این خصوص یک سلسله کارهای بنیادی باید از سوی حاکمیت و حمایت های مردمی صورت گیرد که از جمله می توان به همان بحث؛ توانمندسازی، مهارت آموزی، کارگاههای فرهنگی اشاره کرد.

عضو شورای عالی حوزه ادامه داد: تجربه کمیته امداد امام خمینی(ره) یک تجربه انقلابی و شاخص بود که در عرصه بین المللی نیز فعالیت های ارزشمندی را از آن شاهد بوده ایم اما آنچه امروز اهمیت دارد ارائه تجربیات و الگوهای موفق این نهاد به کشورهای مورد نظر است.

امام جمعه قم به ظرفیت عظیم حوزه های علمیه در اقصی نقاط کشور اشاره کرد و گفت: دهها تفاهم نامه مشترک میان مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مراکز، سازمان ها، نهادها و دستگاههای دولتی و حاکمیتی منعقد شده است که اگر بخواهیم به برجسته ترین آن اشاره کنیم، تفاهم نامه همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش می باشد که در حال حاضر داری یک دبیرخانه مستقل و کارکردهای منحصر به فرد همکاری میان این دو نهاد است.

آیت الله اعرافی تأکید کرد: معتقدم هر طلبه مبلغ در نقاط مختلف کشور یک ظرفیت ویژه و ممتاز برای یاری رسانی به کمیته امداد امام خمینی(ره) می باشد.

وی با تاکید بر اینکه کمیته امداد در اجرای عدالت عمومی پیشگام است، اضافه کرد: وظیفه ما به‌عنوان حوزه و روحانیت این است که در خدمت کمیته امداد، خیرین و مجموعه‌هایی که در راستای عدالت گام برمی‌دارند، باشیم چراکه کمک به نیازمندان ذات و هویت حوزه است و مشارکت با کمیته امداد وظیفه‌ای دینی و عمومی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: هویت حوزوی ما اقتضا می‌کند که در کنار خیرین و کمیته امداد قرار گیریم تا بتوانیم به نیازمندان و فقرا کمک‌های لازم را داشته باشیم.

وی از افزایش خیرین کمیته امداد و جمعیت آماری خانواده‌های زیر پوشش این مجموعه یاد کرد و گفت: با وجود مشکلات اقتصادی مختلف در کشور دستاوردهای فعلی کمیته امداد جای تقدیر دارد.

آیت‌الله اعرافی بر لزوم ایفا شدن نقش روحانیت و حوزه در عرصه‌های مختلف تاکید کرد و ادامه داد: موضوع خانواده باید به صورت ویژه مورد توجه کمیته امداد قرار گیرد؛ حوزه علمیه آماده است تا در طرح مددکاری اسلامی در همه شهرهای کشور مشارکت لازم را با کمیته امداد داشته باشد.

امام‌جمعه قم گفت: هر چند فعالیت‌های فرهنگی در کمیته امداد مورد توجه قرار گرفته است اما این فعالیت‌ها باید به میزانی توسعه یابد که مددجویان به سربازان سلامت فرهنگی جامعه تبدیل شوند.

وی ضمن تقدیر از ارائه خدمات مختلف به نیازمندان توسط اداره‌کل کمیته امداد استان قم عنوان کرد: برنامه‌ها و اقداماتی که در شهر مقدس قم دنبال می‌شود باید به‌عنوان الگو در سطح کشور پیاده‌سازی شود.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha