پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
از سازمان ملل خواسته شد از خشونت علیه مسلمانان جلوگیری کند

حوزه/ یک شورای مذهبی- میان ادیانی در پاکستان با ارائه قطع نامه ای به سازمان ملل متحد، خواستار کنترل و مبارزه با خشونت ضدمسلمانی در جهان به ویژه در کشورهای اروپایی شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dawn، شورای جهانی دین-مذهب در پاکستان، سازمانی از افراد متعلق به مذاهب مختلف ، ابراز نگرانی جدی از خشونت روز افزون علیه مسلمانان در کشورهای مختلف کرده و از سازمان ملل خواسته است تا نقش خود را در مهار حوادث  ایفاء کند.

این تقاضا روز شنبه،  از طریق قطعنامه ای که به اتفاق آراء به تصویب رسیده بود توسط این شورا در یک کنفرانس خبری در باشگاه مطبوعات پیشاور مطرح شد.

قاری روح الله مدنی از علمای اسلامی اهل تسنن، مظفر علی آخونزاده  و دکتر حافظ عبدالغفار از  رهبران اهل تشیع، اسقف همفری سرفراز پیتر از کشیشان مسیحی و،  هارون سراب دیال نماینده جامعه هندوها، بابا گورپال سینگ نماینده جامعه سیک از جمله کسانی بودند که این قطعنامه را امضاء کردند.   

ذینفعان به حوادث مختلفی از جمله حمله پلیس هلند با سگ به یک مسلمان در داخل مسجد در ماه اکتبر،  هتک حرمت قرآن کریم در نروژ در تاریخ 19 نوامبر، تیراندازی به مسلمانان در مساجد نیوزیلند و طرح های کفرآمیز دیگر اشاره کردند..

آنها گفتند که چنین حوادثی اثبات زنده این حقیقت تلخ هستند که خشونت ضد مسلمانی در کشورهای مختلف اروپایی در حال رشد بوده و باید به وضعیت آن رسیدگی شود. آنها گفتند که هیچ دینی اجازه خشونت ، تخریب اماکن عبادی را نمی دهد ، اما بعضی از افراد کوته بین هستند که فکر می کنند اجازه دارند به بهانه دین نارامی ایجاد کنند.

امضاکنندگان با محکوم کردن حوادث اسلام هراسی ، سخنگویان سازمان ملل را ترغیب کردند که خشونت ها را کنترل کنند و نگذارند که دنیا را پر کنند. آنها گفتند که متعصبان مذهبی باید مجازات شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha