جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پیام تسلیت

حوزه/ روحانیون استان کردستان، درگذشت ماموستا عبدالله حیدری، امام جمعه شهرستان بانه را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، جمعی از علما و روحانیون استان کردستان با صدور بیانیه و پیام های جداگانه ای درگذشت ماموستا عبدالله حیدری؛ امام جمعه شهرستان بانه را تسلیت گفتند.

خدمات مرحوم ماموستا حیدری در امور دینی برکسی پوشیده نیست

حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان، مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پیامی ضمن تسلیت این ضایعه به خانواده حیدری، آورده است: خدمات ماموستا عبدالله حیدری در امور دینی به عنوان یکی از علمای برجسته کردستان برکسی پوشیده نیست.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در ادامه پیام خود افزوده است: خدمات نزدیک به 70 سال توسط مرحوم ماموستا در مباحث دینی و تربیت شاگردان و روحانیون اهل سنت، خدمتی بزرگ در این خطه است که هرگز از یادها نخواهد رفت.

ماموستا عبدالله حیدری عمر خود را وقف ترویج معارف اسلامی نمود

حجت الاسلام جمال قدرتی، رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه بیت المقدس استان کردستان نیز ضمن تسلیت درگذشت این عالم اهل سنت استان، پیامی صادر کرده است.

در پیام حجت الاسلام قدرتی می خوانیم:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

رحلت حاج ماموستا عبدالله حیدری، عالم پرتلاش بسیجی و امام جمعه فقید شهرستان بانه، موجب تأثر و تألم خاطر شد.

این عالم وارسته عمر با برکت خود را وقف ترویج معارف اسلامی کرد و در عرصه های مختلف ازجمله وحدت بین مسلمین، رسیدگی به مشکلات مردم، ترویج تفکربسیجی، کارنامه درخشانی از خود برجا گذاشت.

اینجانب ضایعه فقدان این عالم خدوم را به مردم متدین شهرستان بانه ، علاقه‌مندان به ویژه بیت مکرم و سایر بازماندگان آن فقید سعید تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همجواری با رسول مکرم اسلام (ص) را مسألت دارم.

تلاش در راه وحدت مسلمین، یادگار ماموستا حیدری است

ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج هم با صدور بیانیه ای ضمن تسلیت به مردم استان به ویژه مردم شهرستان بانه آورده است، سالها مجاهدت در راه وحدت سنی و شیعه یکی از صدها خدمات مرحوم ماموستا عبدالله حیدری در کردستان و حتی کشور عراق بود.

امام جمعه سنندج در ادامه این بیانیه می افزاید: تالیف دهها کتاب در زمینه امور دینی و شرعی، تربیت صدها طلبه و... تنها بخشی از کارنامه درخشان و پرافتخار این عالم اهل سنت می باشد.

ماموستا خدایی در ادامه بیانیه خود آورده است: بی شک اجر این همه خدمات در راه توسعه و بسط دین رسول الله توسط مرحوم ماموستا حیدری در نزد خداوند متعال بی اجر نخواهد ماند و خدمات و کارهایی که ایشان برای جامعه اسلامی انجام داده اند هرگز از یادها نخواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha