جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله اعرافی در دیدار رئیس کمیته امداد

حوزه/ مدیرعامل صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بیش از ۲۵۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه از ابتدای سال‌جاری به مددجویان تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه مجید باجلان در دیدار رئیس و معاونین کمیته امداد امام خمینی(ره) با مدیر حوزه های علمیه کشور اظهارکرد: هدف اصلی کمیته امداد از راه‌اندازی صندوق امداد ولایت، ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه است که خیران و نیکوکاران می‌توانند با سپرده‌گذاری در این صندوق، بیش از پیش این نهاد را در دستگیری از خانواده‌های بی‌بضاعت یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سال ۹۵ تا آبان‌ماه سال‌جاری به خانواده‌های تحت حمایت و افراد نیازمند پرداخت شده است، اعلام کرد: این حمایت های قرض الحسنه در حالیست که سرمایه صندوق ۱۴۰۰ میلیارد تومان می باشد و مابقی را با حمایت های خیرین در اختیار نیازمندان قرار داده ایم.

معاون اداری و مالی کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: در سال ۹۷ حدود ۱۶۷۱ میلیارد تومان انواع وام های قرض الحسنه و حمایتی را به اقشار تحت پوشش داده ایم که از این تعداد ۸۵۰ میلیارد تومان وام گره گشایی از محرومین، مددجویان و نیازمندان بوده است و مابقی آن در قالب وام تهیه مسکن، اشتغال، ودیعه مسکن می باشد.

باجلان با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن داده ایم، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی در سال قبل حمایت های خوبی در خصوص کمک ودیعه مسکن صورت گرفت و در سال جاری با حمایت های رئیس وقت و فعلی صندوق امداد ولایت ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار مصوب سالانه را داشته ای که تاکنون موفق به پرداخت ۱۴۷۰ میلیارد تومان وام شده ایم.

وی اظهارداشت: در سال قبل ۳۳۰ هزار فقره انواع وام و امسال تا کنون ۲۵۰ هزار فقره وام به اعتبار ۱۴۷۰ میلیارد تومان به اقشار تحت پوشش داده ایم.

مدیرعامل صندوق امداد ولایت گفت: تسهیلات کارگشایی تا سقف پنج میلیون تومان، تسهیلات ساخت و خرید مسکن تا سقف ۳۵ میلیون تومان و تسهیلات ودیعه مسکن تا سقف ۲۰ میلیون تومان به مددجویان و متقاضیان واجد شرایط از طریق صندوق امداد ولایت پرداخت می‌شود. همچنین در کنار تسهیلات حمایتی، وام‌های قرض‌الحسنه خوداشتغالی نیز به مددجویان پرداخت می‌شود تا مسیر توانمندسازی و خوداتکایی آنها هموار شود.

 مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اشاره به اینکه جذب منابع سپرده خیران یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این صندوق است، گفت: از نیکوکاران خواستاریم با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت بیش از پیش در فعالیت‌های خداپسندانه مشارکت کنند که صددرصد منافع آن به محرومان و مستضعفان خواهد رسید.

باجلان افزود:  در سال ۹۹ نیز طبق برنامه مصوب برای ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برنامه ریزی شده است که با دستور رئیس کمیته آن را تا ۳ هزار میلیارد تومان افرایش خواهیم داد.

وی در پایان با انعقاد تفاهم نامه با کانون های فرهنگی مساجد اشاره کرد  و گفت: در این طرح درصدد هستیم با همت روحانیون مساجد صندوق های قرض الحسنه و احیای این فریضه الهی را دنبال کنیم به طوریکه هر مبلغ خود مروّج این امر مهم در محلات باشد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha