پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید ابراهیم امین السید

حوزه/ سید ابراهیم امین السید گفت: اولویت در تشکیل دولت جدید لبنان، حفظ لبنان و جلوگیری از فروپاشی کشور است و اینکه دولتی روی کار بیاید که بتواند بحران ها را مدیریت و حل کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم امین السید رئیس دفتر سیاسی حزب الله در مراسم افتتاح یک مرکز پزشکی در منطقه هرمل لبنان گفت: اولویت در تشکیل دولت جدید لبنان، حفظ لبنان و جلوگیری از فروپاشی کشور است و اینکه دولتی روی کار بیاید که بتواند بحران ها را مدیریت و حل کند.

وی از تمام جناح های سیاسی خواست برای تشکیل دولتی قدرتمند دست به دست هم بدهند تا این دولت کشور را از فروپاشی نجات دهد و تاکید کرد دولت جدید نباید بر اساس تصفیه حساب های سیاسی و وابستگی به خارج تشکیل شود.

السید ادامه داد: ما به دنبال دولتی هستیم که مشکلات را حل کند نه اینکه دولتی روی کار بیاید که یک جریان از آن آسوده و جریان دیگر ناراحت باشند و علاوه بر این هرنوع دولت تکنوکرات یا کارشناسانی که سیاسی نباشند یا دولت شش ماهه و امثال اینها از نظر ما محکوم است و کسی که از این نوع حکومت ها سخن می گوید می خواهد کشور را به پرتگاه بکشاند و البته کسی در گذشته با روی کار آمدن وزرای تکنوکرات یا استفاده از کارشناسان در اداره دولت مخالف نبوده و نیست.

وی تاکید کرد: مقاومت در لبنان در مرحله ای از قدرت و توانایی است که کسی نمی تواند مانه انجام وظیفه آن شود و هیچ تهدید و توطئه ای علیه مقاومت و سلاح و محبوبیت مقاومت کارساز نیست و تنها نگرانی ما از پیامدهای بحران معیشتی و اقتصادی بر زندگی مردم است.

رئیس شورای سیاسی حزب الله در ادامه از سوء استفاده برخی جریان ها از جنبش مردمی به سود خود اظهار تاسف کرد و افزود کار به جایی رسیده که جریانی که باید مخاطب اعتراضات مردمی باشد خود را به عنوان حامی مردم وانمود می کند و سران فساد نیز در این جریان وارد شده اند و به همین ترتیب آمریکا حرکت مردمی را از یک مطالبه مردمی به جنبش سیاسی منحرف کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha