جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مجلس

حوزه/ نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: در جامعه ما برخی قانون ها وجود دارد که به جای راه اندازی کار مردم، تنها سنگی بر سر راه آنان است، لذا باید در مجلس شورای اسلامی تلاش کنیم که این سنگ ها را برداریم.

حجت الاسلام سیدمحمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، به مناسبت سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس، در گفت و گو با خبرنگار حوزه در بیرجند، با بیان اینکه شخصیت و سیره شهید مدرس یک الگو برای نمایندگان مجلس است، گفت: شهید مدرس دارای ویژگی های فوق العاده ای است که ساده زیستی و نداشتن تعلق خاطر به ارزش های مادی زندگی، ایشان را متمایز با بقیه قرار داده بود.

وی ادامه داد: شهید مدرس به تنهایی در برابر استعمارگران و استبداد جهانی و حتی رضاخانی که گماشته ی انگلیسی ها بود، ایستادگی کرد تا جایی که حتی جانش را کف دستش گذاشت تا زیر بار ظلم و ستم آنان نرود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به اقدامات مهم شهید مدرس اشاره و تصریح کرد: اگر در نظام جمهوری اسلامی ایران دستاوردی به نام مجلس شورای اسلامی داریم، مبتنی بر رنج‌هایی است که شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله مدرس متحمل شده‌اند.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به اینکه باید در برابر فشار های استکبار جهانی مقاومت کنیم، خاطرنشان کرد: ما باید شهید مدرس را الگوی خود قرار دهیم و همان گونه که ایشان با شجاعت مثال زدنی در برابر استکبار جهانی ایستادگی کردند ما نیز باید در برابر فشار هایی که دشمنان می خواهند بر کشور ما وارد کنند، ایستادگی و مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه همه ی نمایندگان مجلس رهرو راه شهید مدرس باشند، افزود: همه ی نمایندگان مجلس باید ایشان را الگوی خود قرار دهند تا در این راه که قدم گذاشته اند بتواند قدم بردارند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی مهمترین هدف نمایندگان را گرفتن حق مردم دانست و عنوان کرد: نمایندگان بلندگوی مردم در مجلس هستند و مطالبی که در دلهای مردم است را بیان می کنند.

حجت الاسلام عبادی تاکید کرد: کار اصلی نماینده قانون گذاری برای نظام و انقلاب است که بر اساس قانون اساسی و حقوق مردم صورت می گیرد.

وی ادامه داد: وظیفه ی ما در برابر انقلاب اسلامی نیز نکته ی بسیار مهمی است که امام راحل ره فرمود "حفظ نظام از اوجب واجبات است" در این راه که ما قدم برداشتیم، بایستی کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را سرعت ببخشیم و آنچه که انجام می شود. بیش از پیش توجه کنیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما نمایندگان مجلس باید آرمان های انقلاب را که عدالت و معنویت اجتماعی است در دستور کار قرار دهیم و پاسدار ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی باشیم

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه برخی قانون ها نیز باید بدرستی اصلاح شود، تصریح کرد: گاهی بعضی خواسته های مردم در قبال خلاءهای قانونی است که باید اصلاح شود؛ چراکه در جامعه ما برخی قانون ها وجود دارد که بجای راه اندازی کار مردم، تنها سنگی بر سر راه آنان است، لذا باید در مجلس شورای اسلامی تلاش کنیم که سنگ هایی که در برابر مردم قرار گرفته را برداریم و یا آنان را اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید همان سیره و صورتی را که مرحوم شهید مدرس داشته است به عنوان الگوی خود قرار دهیم، تا مجلس به عنوان یک نهاد برجسته و کارآمد که امام در این خصوص فرمودند «مجلس و نمایندگان عصاره فضائل یک ملت هستند" در کارنامه انقلاب اسلامی بدرخشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین چالش فعلی کشور اوضاع معیشتی و اقتصادی است که باید همه تلاش کنیم که این وضعیت را برای بهبود شرایط مردم و کشور سر و سامان دهیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha