شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، تقویت برنامه های قرآنی در مدارس علمیه را یک ضرورت مهم برشمرد و گفت: حوزه در ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه باید پیشگام باشد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، تقویت فعالیت های قرآنی در مدارس علمیه استان را یکی از برنامه های این معاونت در طول سال اعلام کرد.

وی با اشاره به این که در طرح جامع تربیتی، تقویت مباحث قرآنی جز برنامه های مهم و اولویت دار است، افزود: در همین راستا مدارس علمیه موظف هستند برنامه های ابلاغی پیرامون مسائل قرآنی را به طور دقیق اجرایی کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که مانوس شدن طلاب با مفاهیم قرآنی به طور حتم آثار مطلوبی در زندگی شخصی و تحصیلی او خواهد داشت، گفت: در همین راستا مدارس علمیه باید با تقویت برنامه های قرآنی بسترهای لازم را در جهت رشد معنوی طلاب فراهم کنند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره این که انس طلاب با کلام الهی موجب رشد علمی آنها خواهد شد، ادامه داد: تجربه نشان داده طلبه ای که با مفاهیم قرآنی مانوس است پله های پیشرفت علمی را سریعتر از سایر طلاب طی می کند.

وی با بیان این که طلبه نباید لحظه ای از مفاهیم قرآنی و مباحث معنوی در حوزه دور بماند، خاطرنشان کرد: همه لحظات عمر یک طلبه باید صرف رشد معنوی و اخلاقی شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به فعالیت مدرسه قرآنی بیت النور در قائمشهر، بیان داشت: این مدرسه در طول سال های اخیر موفق به تربیت تعداد زیادی طلاب حافظ کل و جز شده است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که در ابتدای آغاز به کار این مدرسه برخی نگرانی ها در خصوص ضعف علمی و آموزشی طلاب به وجود آمد، تصریح کرد: خوشبختانه با گذشت چند سال از فعالیت این مدرسه شاهد رشد علمی و اخلاقی طلاب فعال در عرصه قرآنی هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران، برگزاری مسابقات قرآنی در سطح مدارس علمیه را از دیگر برنامه های معاونت تهذیب حوزه علمیه استان در طول سال عنوان کرد و گفت: این دوره از مسابقات فرصت مناسبی برای بروز استعدادهای قرآنی طلاب است.

وی با بیان این که قرآن همچون چراغی روشن برای پیشرفت علمی و اخلاقی طلاب حوزه است، تصریح کرد: مدارس علمیه شهرستان ها باید تقویت برنامه های قرآنی را جز برنامه های اولویت دار خود قرار دهند.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که جامعه اسلامی امروز از مفاهیم و سبک زندگی قرآنی فاصله گرفته است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و روحانیت باید با ترویج مفاهیم قرآنی در جامعه، این مفاهیم ناب را از مهجوریت خارج کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha