جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهری

حوزه/رئیس دفتر شورای نگهبان استان قم از تعیین اعضای هیئت‌های نظارت استان خبر داد و گفت: اعضای هیئت‌های نظارت استان، شهرستان و 4 بخش قم انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدجواد مهری رئیس هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این جلسه با اشاره به آخرین اقدامات هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، گفت: 5 نفر به‌عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات استان قم (بنده، حجج‌اسلام محمد آفتابی، سید حسین اکبری، علی مظفری و حمزه بهشتی)؛ و سه نفر به‌عنوان اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان قم آقایان غلامرضا رضاییان سالکی، علی‌اصغر محبی مطلق، احمد فقیهی می‌باشند و اعضای هیئت نظارت بر انتخابات بخش‌های 4 گا نه شهرستان قم به ترتیب عبارت‌اند از:

· هیئت نظارت بخش جعفرآباد: 1 ـ حجت‌الاسلام حسینعلی دهقانی 2 ـ محمد صالح 3 ـ ابوالفضل مرادبکلو

· هیئت نظارت بخش خلجستان: 1 ـ منصور بابائیان 2 ـ علیرضا سلمانی 3 ـ حجت‌الاسلام محمد قویدل

· هیئت نظارت بخش سلفچگان: 1 ـ محمدعلی اسماعیلی 2 ـ محمدرضا نبی‌گل 3 ـ محمود اعجازی

· هیئت نظارت بخش کهک: 1 ـ حجت‌الاسلام رجب اکبر زاده روشن 2 ـ جواد متقیان منش 3 ـ مهدی شکارچی فردویی

·

رئیس دفتر شورای نگهبان استان قم افزود: طبق قانون، نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی به عهده شورای نگهبان می‌باشد. این نظارت استصوابی و عام و در تمام مراحل در کلیه امور مربوط به انتخابات جاری است. و جلسات هیئت نظارت بر انتخابات به‌طور مکرر تشکیل می‌شود و این هیئت برای صیانت از آراء مردم، نظارت مستمر و آنچه قانون برایش تعیین کرده، خواهد داشت.

وی ادامه داد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند؛ انتخابات و رأی مردم حق‌الناس است. لذا سه حق در امر انتخابات، متوجه ماست. یکی از این حقوق، حق مردم و جمهوریت است که بر اساس آن، مردم رأی خویش را به صندوق‌ها می‌ریزند و ما با توجه به مسئولیتمان باید از این حق صیانت کنیم. حق دوم متعلق به کسانی است که به‌عنوان نامزد به این انتخابات ورود پیدا می‌کنند و باید در شمارش آراء از حق آن‌ها نیز صیانت کنیم.

وی سومین حق را از آن نظام دانست و گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس آموزه‌های دینی دارای حقی است که باید از این حق دفاع و صیانت کرد.

حجت‌الاسلام مهری در ادامه، محوریت قانون را راهی برای جلوگیری از کندروی‌ها، تندروی‌ها و اختلال در کارها دانست و گفت: هیئت‌های نظارت و اجرایی باید قانون را محور فعالیت‌هایشان قرار دهند، زیرا با این روش کارها سریع‌تر پیش رفته و مشکلی پیش نمی‌آید.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم در پایان خاطرنشان کرد: شورای نگهبان و هیئت نظارت چه درگذشته و چه در حال و آینده به‌هیچ‌وجه رویکردی سیاسی نداشته است. هیئت نظارت تلاش کرده بر اساس قانون و با رعایت بی‌طرفی عمل کند تا شائبهٔ طرفداری از کسی ایجاد نشود. و همه کارها و اعمال ما در پیشگاه خداوند ثبت و ضبط است و نباید آخرت خود را به دنیای دیگران بفروشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha