جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حبیب حرم

حوزه/ در مجموعه پاسداران اهل قلم، بیش از ۴ هزار نویسنده با ۱۵ رشته فعالیت دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در همدان،سردار محمدعلی آسودی، مسئول موسسه فرهنگی پاسداران اهل قلم، ظهر امروز در اختتامیه سومین جشنواره «حبیب حرم» در همدان با بیان اینکه دفاع مقدس گنجینه بزرگ نظام جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: باید دو بخش دفاع از حرم و مقاومت و دفاع از امنیت را به این جشنواره اضافه کرد.

وی ادامه داد: همه باید بدانند که شهدای بسیاری برای حفظ امنیت کشور از تمام هستی خود گذشتند؛ در حوادث اخیر شهید ابراهیمی برای حفظ امنیت با دست خالی اغتشاشگران را به آرامش فرا ‌خواند، اما ظالمانه و با سلاح گرم و سرد به شهادت رسید، بنابراین نباید این گنجینه‌های دفاع از امنیت را فراموش کرد.

مسئول موسسه فرهنگی پاسداران اهل قلم عنوان کرد: پرداختن به این گنجینه‌ها توسط زبان هنر بسیار ارزشمند است، چراکه اگر می‌خواهیم این گنجینه ماندگار شود، هنر باید به کمک این حماسه‌ها بیاید.

وی با اشاره به اینکه فرماندهان، بسیجیان و ایثارگران به موقع و به‌هنگام برای  به وصف کشیدن جوانمردی‌ها  وارد میدان شدند، افزود: این حماسه‌ها و توصیف ایثارگری‌ها بدون بهره‌گیری از هنر ممکن نیست و فقط با هنر به نسل امروز منتقل می‌شود.

آسودی با بیان اینکه در هنرهای هفتگانه باید از حماسه‌آفرینی‌ها استفاده کنیم تصریح کرد: علاوه بر عرصه دفاع مقدس باید دفاع از حرم و دفاع از امنیت را نیز در هنرمندی‌ها جای داده و از این موضوع غافل نشویم.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و اینکه متأسفانه به آن کمتر پرداخته شده است‌، افزود: مقام معظم رهبری بارها این بیانیه را باز کرده‌اند و فرموده‌اند «کارگروه‌های فرهنگی مهم است و باید در ابعاد مختلف شکل گیرد»، اکنون کارگروه‌های مختلف در سراسر کشور شکل گرفته و می‌تواند تاثیرگذاری عمیقی داشته باشد.

مسئول موسسه فرهنگی پاسداران اهل قلم با تأکید بر اینکه هنرمند می‌تواند واقعیت داستان را در قالب شعر، نمایش و کتاب بیان کند، گفت: اگر ما با بهره‌گیری از هنر و تبیین ارزش‌های نظام و انقلاب نتوانیم کاری کنیم، انتقال پیام و آگاهی بیشتر به مردم نیز به شکل گسترده اتفاق نخواهد افتاد.

وی بیان کرد: در مجموعه پاسداران اهل قلم، بیش از ۴ هزار نویسنده با ۱۵ رشته فعالیت دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha