پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرثیه ای بر آن تربت پاک

حوزه/ مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) از انتشار مجموعه داستان های منتخب جشنواره داستان نویسی شهید مدرس(ماه مجلس) با عنوان «مرثیه ای بر آن تربت پاک» همزمان با سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس(ره) توسط انتشارات به‌نشر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حسین سعیدی در همین زمینه اظهار کرد: فراخوان دومین جشنواره ملی داستان‌نویسی «ماه مجلس» با هدف معرفی شهید آیت الله مدرس(ره) پرچمدار سیاست و دیانت، کشف و پرورش استعدادهای ادبی و ارتباط با نویسندگان و اهل قلم توسط مؤسسه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و با همکاری به‌نشر در آذرماه سال ۱۳۹۷ منتشر و در مجموع بیش از ۱۵۰ اثر در قالب داستان کوتاه از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی تصریح کرد: مجموعه هفت داستان منتخب این جشنواره در کتابی با عنوان «مرثیه ای بر آن تربت پاک» همزمان با سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس(ره) و روز مجلس توسط انتشارات به‌نشر به بازار کتاب عرضه شد.

به گفته سعیدی کتاب حاضر بخش نخست مجموعه داستان های منتخب این جشنواره است که شامل داستان هایی با عناوینی همچون مرثیّه ای بر تربت گرسنه‌ای که چشمش سیر بود، شبیه‌خوان، حبسیه، خسته باسین کشیده، شب آمدند، تفنگچی و عقال در ۱۱۹ صفحه می باشد.

مدیرعامل به‌نشر یادآور شد: «مرثیه ای بر آن تربت پاک» در قطع رقعی، با تیراژ یک هزار نسخه و با قیمت ۲۰۰ هزار ریال توسط به‌نشر منتشر شد.

وی با بیان اینکه شهید آیت الله مدرس(ره)، بزرگ مردی بود که با توکل بر خدا و استفاده از استعداد خدادادی سرشار، به کسب فیض از محضر علمای معاصر خود پرداخت و این جایگاه بالای علمی را پشتوانه عملکرد سیاسی خود نمود، خاطرنشان کرد: نقش ایشان در یکی از سخت‌ترین شرایط تاریخ ایران یعنی آغازین سال های نهضت مشروطه و سال‌های نابسامان حکومت قاجار و دوران استبداد حکومت خودکامه رضاشاه ماندگار شد و با عملکرد خود، خواب مستبدان و استعمارگران را آشفته ساخت و نامی جاویدان در تاریخ ایران به ثبت رساند.

سعیدی در پایان تأکید کرد: مدرس بزرگ مردی بود که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بارها از او به نیکی یاد کردند و بر شناختن و شناساندن اندیشه‌ها و زنده نگه‌داشتن نام و یادش تاکید نموده اند لذا در همین راستا و به منظور معرفی این شخصیت والا تاکنون اقدامات ارزشمندی به همت آستان قدس رضوی انجام شده است که از جمله این اقدامات چاپ و انتشار کتاب‌های فراوانی با موضوع شهید مدرس می باشد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha