جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرقد سید محمدباقر حکیم

حوزه/ در دو روز گذشته و در جریان نا آرامی های عراق، جمعی از اغتشاشگران اقدام به آتش زدن مرقد آیت الله شهید سید محمدباقر حکیم نمودند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه در دو روز گذشته و در جریان نا آرامی های عراق، جمعی از اغتشاشگران اقدام به آتش زدن مرقد آیت الله شهید سید محمدباقر حکیم نمودند.

این عده با وجود توصیه های مکرر آیت الله سیستانی مبنی بر لزوم مسالمت آمیز بودن اعتراضات به مرکز فرهنگی وابسته به مرقد شهید سید محمدباقر حکیم و مرحوم سید عبدالعزیز حیم حمله ور شده و این مکان را به آتش کشیدند؛ اقدامی که یک شب پس از به آتش کشیدن کنسولگری ایران در نجف اشرف اتفاق افتاد.

یکی از منابع آگاه عراقی با اشاره به این حادثه درباره علت به آتش کشیدن مرقد آیت الله سید محمدباقر حکیم گفت: ایشان اولین رهبر انقلابی در عراق است که صدام حسین از او نام برد و او را تهدید کرد، اما نتوانست به او دست پیدا کند و اکنون بعثی ها او را عامل سقوط نظام خود می دانند و از این رو به آتش کشیدن مرقد او در واقع اهانت به یک نماد تاریخی و انقلابی و نوعی تصفیه حساب از سوی باقی مانده حامیان صدام در عراق است.

وی افزود: از سوی دیگر به آتش کشیدن این مرقد موجب آغاز فتنه ای جدید در نجف اشرف و تمام عراق می شود و عاملان این جنایت برای توجیه اقدام خود مدعی شده اند که نگهبانان مرقد عده ای از مردم را ربوده و در حال شکنجه آنها هستند و با آتش زدن مرقد قصد دارند حشدالشعبی را به قتل مردم متهم کنند و جالب است که صفحات رسانه ای جوکر آمریکا اولین رسانه ای بود که این اتهام ها را منتشر کرد.

برپایه این گزارش توطئه حمله به مرقد شهید حکیم توسط عناصری طراحی شد که در سه شنبه گذشته از استان های دیگر وارد نجف شدند و با وجود تعداد کمی که داشتند توانستند جوانان کم سن و سال نجف را فریب دهند و قربانی توطئه خود سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهرداد ابراهیمی IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    با سلام من در عراق کار کردم در مرقد حکیم ولی پولا مارو ندادن
  • حمید IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
    1 0
    لعنت بر صدامو یاران و خانوادهاش لعنت بر دشمنان شیعه