پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ سفر مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور به سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور گفت: بخش اساسی کار حوزه های علمیه خواهران در عرصه خانواده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، در ویژه برنامه «پرسمان» از صدا و سیمای مرکز سمنان، در پاسخ به این سؤال که هدف شما از سفر به استان سمنان چیست؟ اظهار داشت: ما در ۲۸ استان کشور دفاتری از حوزه های علمیه خواهران را داریم و هر از چندگاهی سفر استانی انجام می شود تا سیاست های کلی ابلاغ و از میزان مؤفقیت ها و چالش ها و یا اساتید و حتی طلاب و میزان توفیق این برنامه ها مطلع شویم.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در پاسخ به سؤالی مبنی بر تعداد مدارس علمیه خواهران نیز تصریح کرد: ما ۵۰۰ مدرسه علمیه درسطح کشور داریم و در ۳ سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری یعنی در واقع سطح ۲ و ۳ و ۴ طلبه داریم.

وی افزود: حوزه علمیه خواهران بخش اساسی کار خودش را در مسئله خانواده، مادر و همسری و تربیت کودک و توجه فرد در خانواده برای ایجاد نقش های بزرگ سیاسی و اجتماعی و ... انجام می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت پور خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خواهران باید بتواند مجموعه گزاره های دین را در چارچوب خودش اجرایی کند و مراقب باشد تا آسیبی به دیگر موارد نرسد.

وی با اشاره به اقدامات حوزه در عرصه سبک زندگی گفت: دین یک مؤلفه هایی دارد که تلاش می کنند زندگی را بر آن اساس اجرا کند و کار انبیاء و علما این است که روزنه های زندگی را به روی مردم باز کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه همه هستی دست یک قدرت قوی است، افزود: اولین کار یک عالم برای تغییر سبک زندگی، باز کردن چشم مردم نسبت به واقعیت ها است که همه عالم دست اوست و قدرت واقعی در دستان الهی است و کار حوزه دین شناساندن انتظارات خداوند متعال در ابعاد مختلف زندگی به مردم است و دست مردم را به دست با کفایت خداوندمتعال قرار دهد.

وی گفت: کار بعدی علما مدیریت دینی کردن امورات است و حوزه‌های علمیه باید مرزهای زندگی را براساس ضوابط اسلامی و دینی طراحی کند و مراقبت کند که زندگی افراد به خوبی در چارچوب درست و صحیح شکل بگیرد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha