چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سردار محمد طالبی

حوزه/ سردار محمد طالبی گفت: توجه به نماز اول وقت، قرائت قرآن کریم و احترام به پدر و مادر از ویژگی های بارز شهدای هشت سال دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، سردار محمد طالبی، یک شنبه شب در یادواره شهدای روحانی و طلبه شهرستان قروه، در حسینیه مدرسه علمیه امام صادق (ع) این شهرستان اظهار داشت: شهیدان انسان های وارسته ای بودند که از سوی خداوند متعال انتخاب شده بودند.

وی ادامه داد: شهیدان همان کسانی بودند که امام خمینی (ره) سال ها پیش از آغاز جنگ تحمیلی فرمودند که « سربازان من در گهواره ها هستند» و این کلام امام راحل عینیت یافت و دیدیم که جوانان رشید که در مکتب اسلام و امام خمینی (ره) رشد یافته بودند، هشت سال در مقابل جهان کفر و استبداد مردانه ایستادند.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: رژیم بعث عراق به خوبی از وضعیت انقلاب اسلامی ایران اطلاع داشت و فرصت را برای حمله همه جانبه به ایران اسلامی مهیا و مغتم می شمرد و به اربابان خود قول تصرف تهران در ظرف چند روز را داده بود ولی این جنگ با رشادت جوانان و حتی نوجوانان این مملکت هشت سال طول کشید.

وی اظهار کرد: در این جنگ که تمام دشمنان انقلاب در مقابل رزمندگان ما قرار داشتند، شکست سنگینی از جوانان رشید این نظام الهی خوردند.

سردار طالبی در بخش دیگری از سخنان به برخی از ویژگی ها و صفات اخلاقی شهدای دوران دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: شهدای انقلاب اسلامی دارای صفات و ویژگی های اخلاقی والا و بارز بسیاری بودند که در این جا ذکر یکایک این ویژگی ها و صفات اخلاقی امکان پذیر نیست، ولی به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنیم.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: اولین ویژگی مهم شهیدان، توجه به نماز اول وقت بود و همین توجه به نماز و قرآن روحیه این عزیزان را در برابر دشمن بعثی چند برابر می ساخت.

سردار طالبی در ادامه افزود: یکی دیگر از صفات بارز شهدای این انقلاب، احترام و تکریم پدر و مادران خود بود. شهیدان احترام بسیار ویژه ای برای خانواده خود قائل بودند و احترام به بزرگترهای خود را از واجبات یک مسلمان واقعی می دانستند.

این فرمانده هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز باید قدر خانواده های معظم شهدا را بدانیم، زیرا آنان بهترین عزیزان خود را برای دفاع از آرمانهای والای انقلاب اسلامی تقدیم این نظام الهی کردند.

مداحی توسط حاج علی اصغر دریایی، پخش کلیپ، اجرای دکلمه توسط فرزند یکی از شهدا و... از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha