جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 874217
۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
كرسي آزادانديشي-شاهين شهر

حوزه/ کرسی آزاد اندیشی با موضوع «آسیب شناسی تربیت دینی در جامعه امروز»، در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س)شاهین شهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، دکتر یزدان رضوانی، در کرسی آزاد اندیشی با موضوع «آسیب شناسی تربیت دینی در جامعه امروز»،  در مدرسه علمیه حضرت نرجس خاتون(س)شاهین شهر، با اشاره به مفهوم شناسی تربیت، گفت: مقصود از تربیت کشف استعدادها و توانمندی های بالقوه ی انسان است و در تربیت دینی؛ انسان برای رسیدن به خدا نیاز به شناخت خداوند و زنده نمودن میل به خدا پرستی دارند.

وی افزود: امروزه مقوله تربیت دینی با چالش هایی مواجه است از جمله اینکه جامعه کنونی از تحولات زمانه عقب افتاده است؛ جایگزین های دین و معنویت به شدت رو به افزایش و رشد می باشد و خانواده از مسیر تربیت خارج شده و رسانه مرجعیت پیدا نموده است و این نشانگر این است که خانواده از کارکرد واقعی خود دور شده است.

این استاد دانشگاه در ادامه خاطر نشان کرد: عوض شدن نقش ها و اولویت ها در دنیای امروز از مسائلی است که خانواده ها با آن رو به رو شده اند و چالش های خانوادگی و اجتماعی را ایجاد نموده است.

رضوانی با توجه به ورود رسانه به فضای خانواده خاطر نشان کرد: حضور فعال والدین در فضای مجازی، برگرداندن مرجعیت خانواده و کنترل خانواده است و نظارت خانواده بر فرزندان شامل نظارت ابزاری و انسانی می باشد.

وی گفت: نظارت خانواده اگر به درستی صورت پذیرد، می تواند قدرت فرهنگ سازی را کسب نماید، به نحوی که فرزندان در خارج از خانواده می توانند بر اصول و مبانی تربیتی خانواده پایبند باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha