جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه آثار شهید همیشه باقی می ماند گفت: برگزاری یادواره های شهدا یک اقدام خدایی است.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، شب گذشته در دیدار با دست اندرکاران یادواره شهدای مسجد امام حسین(ع) بیرجند اظهار کرد: تمامی زحمات و تلاش های پیغمبران، رسول اکرم(ص) و اهل بیت(ع)  برای این بوده که انسان را به جایگاه اصلی خود برسانند و این راهی است که ادامه دارد و محقق نیز خواهد شد.

امام جمعه بیرجند خاطر نشان کرد: آن هایی که بر سر عهد الهی مردانه ایستادند و برای اعتلای حق و ابطال باطل از همه چیز خود گذشتند همان شهدا، خانواده شهدا، ایثارگران، آزادگان، جانبازان و مجاهدین در راه حق هستند و این راه همچنان ادامه دارد و تمام نشده است.

وی ادامه داد: امروز اربعین حسینی به عنوان تابلویی در سطح بین الملل می درخشد و افراد دارای مذاهب مختلف از سراسر کره زمین برای شرکت در این راهپیمایی خود را به کربلا می رسانند و آن دسته از افرادی که نیز از این سیل جمعیت باز می مانند در شهرها و کشورهای خود دست به راهپیمایی می زنند و اتصال خود به امام حسین(ع) را نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه افرادی که با زحمت، تلاش و انگیزه، اسلام را انتخاب می کنند بسیار جلوتر از بقیه هستند و ما این را در صحنه میدانی دیده ایم، افزود: ارزش خلقت انسان وابسته به تحقق هدف الهی، اقامه دین، احقاق حق، ابطال باطل، اجرای عدالت و مبارزه با ظالم است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: راه، اهداف و آرمان شهدا هنوز تحقق پیدا نکرده است، لذا همه ی ما مکلف هستیم که به وظیفه ی خود عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما در قرن ۲۱ پنجه در پنجه استکبار جهانی انداخته ایم، ادامه داد: اقامه ی یاد شهدا یک مسئله شخصی، خانوادگی، قومی و کشوری نیست، بلکه یک مسئله ی خدایی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اربعین سرخ حسینی به قیام سبز مهدوی متصل خواهد شد، گفت: ارزش شهدا در این است که در راه آرمان و دین خدا، مرگشان را انتخاب کرده اند و این آرمان آنقدر ارزشمند است که با اولین قطره خونی که از آن ها بر زمین می ریزد، پاک می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی خاطر نشان کرد: اگر به عمق این قضیه توجه کنیم می بینیم که اقامه جلساتی که برای شهدا صورت می گیرد، در راه شهداست و این یعنی  ما همچنان در مقابل ظالم می ایستیم و ذلت نمی پذیریم.

وی در پایان گفت: برگزاری یادواره شهدا یعنی اینکه پرچم عزت هرگز نمی خوابد و نسل کنونی در راه شهدا قرار دارد و آن را نیز به نسل های دیگر می سپارد.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha