جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ديدار مدير حوزه علميه خواهران استان اصفهان با طلاب، اسلاتيد و كاركنان مدارس علميه خميني شهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با حضور در خمینی شهر با طلاب، اسلاتید و کارکنان  مدارس علمیه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین بهرامی،  با حضور در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران فاطمیه اندان خمینی شهر ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع گفت: طلبگی یعنی سربازی آقا امام زمان(عج)، حوزه های علمیه نباید مانند سایر مراکز آموزشی صرف گرفتن چند واحد درسی و گرفتن مدرک باشد،  اینها ما را به جایی نمی رساند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با طرح این سوال که طلبگی و هویت طلبگی چیست؟  گفت: ما آمده‌ایم طلبه شویم،  طلبگی یعنی ارتباط با عالم غیب،  طلبگی یعنی ارتباط با عالم بالا و اگر این اتفاق افتاد، موفق شده ایم و اگر خدای ناکرده این اتفاق نیفتاد هیچ،  برعکس آلوده  به گناهانی همچون غیبت شویم و جای بسی نگرانی است.

وی با بیان اینکه همه باید مانند یک خانواده دست به دست هم دهیم، افزود: در یک خانواده،  اگر مادر، مادر خوبی باشد، ولی پدر، پدر خوبی نباشد، فرزند درست تربیت نمی‌شود و اگر پدر خوب باشد و مادر خوب نباشد باز هم فرزند درست تربیت نمی‌شود، حال اگر پدر و مادر هر دو خوب باشند ولی محیط آموزشی مانند مدرسه مناسب نباشد باز هم فرزند درست تربیت نمی‌شود، بنابراین متوجه می شویم همه باید دست به دست هم دهیم تا به هدف و نتیجه مطلوب برسیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان افزود: اگر در زندگی فردی هم کتاب حدیث و قرآن به دست گرفتیم و فقط برای دیگران نقل کردیم مانند این است که دکان باز کرده ایم، «نابرده رنج، گنج میسر نمیشود»، لذا باید زحمت کشید؛ تا تاثیر پذیر از حوزه نباشی کجا می توانی تاثیر گذار باشی.

حجت الاسلام و المسلمین  بهرامی در ادامه بازدید از مدارس علمیه خمینی شهر، با حضور در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زهرا(س) خمینی شهر گفت: رسالت ما در حوزه های علمیه،  تربیت انسان‌های صالحی که مسیر الی الله را طی کنند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تصریح نمود: حوزه آمده است تا آموزش را در کنار پرورش بگذارد و انسانی صالح تحویل جامعه دهد.

وی با بیان تفاوت های حوزه با دیگر مراکز آموزشی گفت: باید در حوزه، علم و عمل عجین به یکدیگر شود، اما در دیگر رشته های آموزشی این انتظار نیست و از یک مهندس شیمی انتظار مهندسی شیمی می رود و از یک مهندس کامپیوتر انتظار مهندسی کامپیوتر، ممکن است آن انسان هم دارای سجایای اخلاقی باشد ولی از یک کارشناس دینی این انتظار می رود که آنچه را تحصیل نموده، اول خود به آن آراسته شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان خاطر نشان کرد: در تحصیل علوم حوزوی، علم به تنهایی، انسان را به جایی نخواهد رساند،  در حوزه،  علم منهای اخلاق،  منهای تربیت، منهای معنویت راهزنی بیش نیست و راه های انحرافی را جلوی انسان می گذارد، لذا در راه سختی قدم گذاشته ایم.  

وی گفت: اگر تحصیل در حوزه  برای درس، امتحان و گرفتن مدرک باشد،  بسی در حیرانی و گمراهی به سر می بریم،  حوزه آن است که «من عمل صالحا و هو مومن فلنحیینه حیاة طیبه» کسانی به حیاة طیبه خواهند رسید که مومن باشند و عمل صالح  انجام دهند،   بنا بوده است ما  ایمان و عمل صالح را به دیگران یاد دهیم تا به حیاۀ طیبه برسند، آیا می شود خودمان، اشتباه برویم و دیگران را راهبری کنیم.

 مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تصریح کرد: طلبه باید در همه اوقات به خود تلقین کند که برای رسیدن به حیات طیبه، وارد در حوزه شده است و صرف آموزش کلاسیک او را به جایی نخواهد رساند و رسیدن به حیات طیبه بدون نماز اول وقت، بدون نماز شب، بدون  قرآن بدون توجه، بدون مراقبه و بدون محاسبه ممکن نیست.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی در ادامه، با حضور در مدرسه علمیه و مرکز تخصصی فاطمه الزهرا(س) خمینی شهر، در جمع طلاب و اساتید به ایراد سخنرانی پرداخت.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان در این نشست گفت: طلبگی رمز و رازی دارد و رمز آن عبودیت خداست،  اگر می خواهیم زندگیمان برکت پیدا کند، باید رنگ خدا را در زندگی برجسته کنیم.   

وی افزود: آن نهفته درونی و آن گمشده درونی را،  واحد،  ترم و مدرک پیدا نمی‌کند، تنها راه پیدا کردن آن گمشده درونی،  تقوا، تربیت،  آموزش همراه با تربیت، نماز شب، نماز اول وقت، توسل و انس با قرآن، اینها را باید پیدا کنیم. برخی از بزرگان می فرمودند یک هفته، یک ماه و گاهی یک سال با یک آیه زندگی می‌کرده‌اند،   «الم یعلم بأن الله یری» آیا نمی بینی که خدا میبیند، یک آیه انسان را متحول می کند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی همچنین از مدرسه علمیه رضویه و الزهرا(س) خمینی شهر نیز بازدید کرد و با حضور در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) این شهر با هیئت امنای مدارس علمیه این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha