جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آژانس گردشگری ژاپن برای گواهینامه حلال، از سنگاپور کمک می گیرد

حوزه/ درشرایطی که گردشگران و بازدیدکنندگان مسلمان بیشتری به ژاپن می روند و به غذاهای ژاپنی علاقه نشان می دهند، عدم دسترسی تجار ژاپنی به گواهینامه حلال برای آنان مشکل آفرین شده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از sumikai، در حالی که گردشگران مسلمان به ویژه از کشورهای آسیای شرقی به غذاهای ژاپنی علاقه نشان می دهند، اما متاسفانه این غذاها اغلب حلال نیستند و به همین سبب نیز آژانس گردشگری ژاپن تصمیم گرفته از یک شرکت سنگاپوری برای ایجاد غذاهای حلال و اسلامی با هدف پاسخگویی به تقاضای گردشگران و بازدیدکنندگان از کشورهای مسلمان نشین کمک بگیرد.

ژاپن می خواهد برای سالهای آینده گردشگران بیشتری را از خارج از کشور جذب کند. با این حال ، این بدان معنی است که آنها همچنین باید با نیازهای گردشگران سازگار شوند و دریافت گواهینامه حلال یکی از این نیازمندی ها است.

براساس توافق نامه ای که بین این آژانس و شرکت سنگاپوری به امضاء رسید، فروش کالاها، مواد غذایی و آشامیدنی با استانداردهای اسلامی بهتر در ژاپن ترویج می یابد.

واریس حلال یک شرکت دولتی و بخشی از شورای امور مذهبی اسلامی سنگاپور می باشد و یکی از معدود شرکت هایی است که در خارج از سنگاپور گواهینامه حلال صادر می کند.  گفتنی است برای فعالیت دوجانبه باید دو گواهینامه «حلال» و گواهینامه «مسلمان پسند» بودن صادر شود. توافق نامه همچنین باید صادرات و واردات را ارتقا بخشد

روز به روز بیشتر مردم سنگاپور و سایر کشورهای مسلمان به ژاپن می آیند و تقاضا برای محصولات حلال نیز بر این اساس افزایش می یابد. به خصوص در بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو در سال آینده ، علاقه به غذاهای اسلامی افزایش می یابد ، زیرا انتظار می رود بسیاری از بازدید کنندگان و ورزشکاران کشورهای مسلمان. غذاهایی با ذبح شرعی و فاقد مشروبات الکلی و گوشت خوک بخواهن

بنابراین ، بزرگترین مشکلی که پیش روی تجار ژاپنی وجود دارد ، عمدتا الکل است. بسیاری می خواهند به منظور تهیه مشتری های غیرمسلمان نیز به فروش الکل ادامه دهند.  

مشکل دیگر آشپزخانه های بسیار کوچک در ژاپن است که معمولاً اجازه تهیه حلال را نمی دهند. به همین دلیل باید دارای گواهی «مسلمان پسند» بوده و انعطاف پذیر باشدن.  

به طور کلی ، این توافق نامه با هدف ترویج صنایع غذایی حلال و برنج حلال در ژاپن ، صادرات محصولات حلال به ژاپن به و از ژاپن و بهبود تجربه گردشگران مسلمان در این کشور انجام می شود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha